Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Filer blir korrupt når jeg laster dem ned


Anbefalte innlegg

Merka det først når jeg skulle laste ned Gforce drivere, der 2 av 3 prøvde nedlastinger fra forskjellige mirrors var "corrupt". Etter en tabbe med sletting av partisjon la jeg inn windows på nytt og det tok sin tid før problemet kom igjen.

 

Noenganger når jeg skal instalere programvare så står det at instalasjons fila er korrupt. Mye av det samme skjer med andre filer som å se på bilder på internett. Der fargene plutselig blir feks blått der det egentelig ikke skulle vert blåfarge i det heletatt.

Også etter at jeg har lastet ned en film så stopper det helt opp noen ganger midt under avspillingen. Noen ganger fortsetter lyden, men bildet har fryst seg og noen ganger er det omvendt. Spoler jeg over der det er "hakk" går filmen som normalt igjen.

 

Men når jeg laster ned på bærbare og deretter drar fila over til problem pcen så funker det som det skal.

 

Foreløpig kjører jeg raid med en 200gb og en 300gb som har partisjoner på 60gb (Operativsystem partisjon) og 440gb. (Måtte lage raid ellers fant ikke winxp-instalasjon diskene, noe jeg også syntes var temelig rart)

 

Hva kan dette være?

Endret av verzezer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du nedlastnings manager program? F.eks GetRight? De kan ødelegge av og til.

5376316[/snapback]

 

Nei, bruker standard explorer. Men lasta ned en patch til et spill på 275 mb via et program som tilhører fileplanet.com, da ble ikke den fila corrupt. Så det kan ligge i iexplorers nedlastings program..

Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problemer med min PC. Da var det rammen som var problemet. Kjørte ram-test, som viste at det var masse feil med rammen. Kjøpte meg ny ram og problemet var løst. Så du kan jo kjøre en eller annen ramtest for sikkerhets skyld :)

5376610[/snapback]

 

Ja kan jo være det også, men rammen er bare 2 uker gammel nettopp kjøpt meg ny pc.

 

Men hva heter ramtest programmet du brukte?

Lenke til kommentar
Brukte memtest men den fant 0 feil etter 2 "pass". Noen som har et forslag av hva det kan være? det er temelig irriterendes.

5378085[/snapback]

 

Hvilket HK har du? jeg hadde det samme problemet som deg, at alle filene jeg lastet ned var korrupte, jeg trodde også at det var minne feil, men det viste seg at når jeg byttet nettverksport fra Nvidia porten til Marvell Youkon porten på Mitt Asus A8n Sli Deluxe HK så virket det, tror det var Nvidia Firewallen som lagde problemer for meg.

Lenke til kommentar
Brukte memtest men den fant 0 feil etter 2 "pass". Noen som har et forslag av hva det kan være? det er temelig irriterendes.

5378085[/snapback]

 

Hvilket HK har du? jeg hadde det samme problemet som deg, at alle filene jeg lastet ned var korrupte, jeg trodde også at det var minne feil, men det viste seg at når jeg byttet nettverksport fra Nvidia porten til Marvell Youkon porten på Mitt Asus A8n Sli Deluxe HK så virket det, tror det var Nvidia Firewallen som lagde problemer for meg.

5381462[/snapback]

 

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

ja har også nvida firrewall på Anti-hack. Laster ned filer så blir de ofte corrupte og neon ganger på forskjellige steder.

 

Er uutrolig irriterendes

Lenke til kommentar
Brukte memtest men den fant 0 feil etter 2 "pass". Noen som har et forslag av hva det kan være? det er temelig irriterendes.

5378085[/snapback]

 

Hvilket HK har du? jeg hadde det samme problemet som deg, at alle filene jeg lastet ned var korrupte, jeg trodde også at det var minne feil, men det viste seg at når jeg byttet nettverksport fra Nvidia porten til Marvell Youkon porten på Mitt Asus A8n Sli Deluxe HK så virket det, tror det var Nvidia Firewallen som lagde problemer for meg.

5381462[/snapback]

 

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

ja har også nvida firrewall på Anti-hack. Laster ned filer så blir de ofte corrupte og neon ganger på forskjellige steder.

 

Er uutrolig irriterendes

5384059[/snapback]

 

 

plugg utt nettverkskabelen, plugg den inn i den øverste nettverkskontakten.

Lenke til kommentar
Brukte memtest men den fant 0 feil etter 2 "pass". Noen som har et forslag av hva det kan være? det er temelig irriterendes.

5378085[/snapback]

 

Hvilket HK har du? jeg hadde det samme problemet som deg, at alle filene jeg lastet ned var korrupte, jeg trodde også at det var minne feil, men det viste seg at når jeg byttet nettverksport fra Nvidia porten til Marvell Youkon porten på Mitt Asus A8n Sli Deluxe HK så virket det, tror det var Nvidia Firewallen som lagde problemer for meg.

5381462[/snapback]

 

Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI, Socket -939,S-ATA,Dual-GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

ja har også nvida firrewall på Anti-hack. Laster ned filer så blir de ofte corrupte og neon ganger på forskjellige steder.

 

Er uutrolig irriterendes

5384059[/snapback]

 

 

plugg utt nettverkskabelen, plugg den inn i den øverste nettverkskontakten.

5384119[/snapback]

 

Tror det funka faktisk :D

 

Etter å ha lasta ned 5 små klipp og spyware doctor (5 førsjøk før jeg skifta port) så funker det som det skal.

 

Må være en av de merkeligste "buggsene" jeg har vert borti.

Endret av verzezer
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...