Gå til innhold

Composite, S-video og kabel


Anbefalte innlegg

Morn.

 

Bare lurer på et par ting her. S-video og Composite følger med på denne Dell-skjermen. Hva betyr det? Kan jeg se på TV ved å plugge inn antenne i TV-en? Og om man bestiller en LCD-skjerm, regner jeg med at kabel (Skjerm -> Grafikkort) følger med, eller?

 

Unnskyld meg for å stille litt dumme spørsmål, men er det noe jeg absolutt ikke har peiling på, så er det nettopp LCD-skjermer =)

Endret av Meldarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det pleier å følge med en analog (VGA) kabel. Du vil vel helst ha DVI, og det må du sikkert bestille utenom (vet ikke om det følger denne modellen, men det pleier nesten aldri følge med andre skjermer etter min erfaring). Husk at til en så stor skjerm vil du ha en dual-link DVI-kabel.

 

S-video og kompositt betyr at du kan se tv på den ja, men ikke med en vanlig "analog" antenne; skjermen har ikke tv-tuner. Men du kan f.eks. koble til en paraboltuner, Playstation, DVD-spiller etc. Hvis du vil se "vanlig" tv, trenger du en tuner. Da kan du f.eks. bruke en videomaskin, eller en ekstern tuner som denne.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...