Gå til innhold

1 x 120 mm VS 2 x 80 mm vifter


ilpostino

Anbefalte innlegg

For en stund siden kjøpte jeg et kabinett hvor det blandt annet sitter to stykk 80 mm vifter i front. Jeg har vurdert å bytte ut disse med en 120 mm vifte. dette for å prøve å redusere støy men også for å kunne få mer luft inn i kabinettet. så da harjeg to spm:

 

1) tror dere støyen blir noe nevneverdig redusert av å gå over til en vifte

2) vil en 120 mm vifte flytte mer luft enn to 80 mm vifter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten umulig å svare på da det er så stor forskjell på vifter. Men, uten å ha mere info enn det du oppgir vil jeg helt sikkert tro at en 120mm vil støye ganske mye mindre enn 2x80mm, men tror ikke en enkelt 120 vifte vil klare å flytte like mye luft som 2 stk 80. Men det er jo litt avhengig av viftetype og hastighet / støy... :hmm:

Lenke til kommentar
Nesten umulig å svare på da det er så stor forskjell på vifter. Men, uten å ha mere info enn det du oppgir vil jeg helt sikkert tro at en 120mm vil støye ganske mye mindre enn 2x80mm, men tror ikke en enkelt 120 vifte vil klare å flytte like mye luft som 2 stk 80. Men det er jo litt avhengig av viftetype og hastighet / støy... :hmm:

5375138[/snapback]

 

Jeg har per nå dette kabinettet. på linken er det bilde som vise r hvordan kabinettet ser ut inni.... har ikke tatt stilling til hva slags 120 mm jeg skal ha...

Lenke til kommentar

Har selv nesten samme kabinettet. Har en 120 i front, og to 80 bak. Jeg kommer til å modde kabinettet til å få plass til en 120 bak isteden for de to 80. Jeg tror ikke det kommer til å gjøre stor forskjell luftmessig. Men lydmessig vil det helt klart bli mye bedre.

 

Mulig jeg også kjører en ekstra vifte i sidepanelet for å assistere Zalman GPU-viftene. Men den vil få en Av/på funskjon med mulighet for å velge mellom 12 eller 5 volt.

 

-Bingo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...