Gå til innhold

OCZ platinum 2gb problemer


Babb Rass

Anbefalte innlegg

Hei, kan noen hjelpe meg med å finne ut hva denne feilen er? Det er noe gærent med rammen min, dataen restarter seg uten forvarsel når den bruker litt ram.

 

Mitt oppsett er : (kan se det i "commenten" min, men bare spesifisere litt mere)

 

ASUS a8n-sli premium

Amd opteron 165 (1.8GHz) @ 2.5GHz

OCZ 2gb (dual 1024) platinum edition <--- her feilen sitter

Hiper type r psu, 580w

 

I biosen står rammen på følgene :

Mem clocken - 333MHz

CAS - 2.5

Trcd - 3

Trp - 3

Ras - 5

mem timing - 2t

 

DDR voltage - 2.70v

 

 

Er det noen som har peiling på dette? Takker uansett for alle svar..

 

Mvh. Wenom :cool:

 

Edit fikset bilde, "gått ut på dato der jeg hostet det"

Endret av Wenom^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da kjører du rammen på:

 

230MHz @ 2.5 - 3 - 3 - 5

 

Rett?

 

Jeg kjører mine brikker på 245MHz @ 3-3-3-7-T1. D

 

Vil ikke si at det er noe galt med rammen din når du har overklokket, er flere som sliter med få høy klokk på disse brikkene.

Prøv først å slakke timingsa til 3-3-3-7-T1 eller 2.5-3-3-7, hjelper ikke det, setter du lavere divider og eventuelt strammere timings.

Endret av mr_lf
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sett disse instillinger i blå slots for 2X1GB Platinum 3200

 

Dram Configuration:

 

Timing Mode: Manual

Memclock index value: 400 mhz

Cas latency (TCL) : 2

Min ras active time (TRAS) : 5

Ras to Cas delay (TRCD) : 3

Row precharge time (TRP) : 2

Row Cycle time (TRC) : 16

Row refresh cycle time (TRFC) :22

Read-to-write time (TRWT) : 2

Write recovery time (TWR) : 2

1T/2T memory timing : 1

S/W Dram over 4gb remapping : Disabled

H/W Dram over 4gb remapping : Disabled

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig...

 

uansett, jeg har ettpar OCZ Platinum brikker som rett og slett døde etter en mnd. lett bruk, standard instillinger, ingen klokk, så jeg ville muligens sjekka minnebrikkene for feil? (Memtest86 avslørte mye på mine brikker iallefall..jeg testa dem med memtest86 i ca 8 timer rett etter installering, uten feil..1-1,5mnd senere feilet den ene brikka iallefall..)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Hmm, merkelig...

 

uansett, jeg har ettpar OCZ Platinum brikker som rett og slett døde etter en mnd. lett bruk, standard instillinger, ingen klokk, så jeg ville muligens sjekka minnebrikkene for feil? (Memtest86 avslørte mye på mine brikker iallefall..jeg testa dem med memtest86 i ca 8 timer rett etter installering, uten feil..1-1,5mnd senere feilet den ene brikka iallefall..)

5490200[/snapback]

 

Da er det bare å sende en mail til OCZ gutta, så får du et par nye, de er veldig vennlige med å hjelpe :-)

Lenke til kommentar
Har også bare positive erfaringer med Netshop  :w00t:  :thumbup:  :yes:

5494092[/snapback]

off topic :p

 

Jeg også, liker netshop ^^ når jeg kjøpte disse brikkene var den ene defekt, sendte den tilbake og fikk den igjenn en stund senere. Tok litt tid, men jeg slapp å sende tilbake begge to, så jeg kunne bruge pc'en min i jula. Og så fikk jeg med en lion skjokkolade som smakte ganske godt etter jeg hadde montert i den siste brikka ja :D

 

On topic :

 

Takk for alt av svar gutta, rammen min funker nå fett.. Kna prøve å få postet timingsene seinere hvis dere er interessert :)

 

Mvh. Wenom

Lenke til kommentar

Hei. Idag skulle jeg sette inn nye minnebrikker type OCZ 1024 Dual Platinium Edition PC3200 2\1024.

 

Har HK Asus A8N-SLI Premium nForce4 SLI S-939

 

Probleme er da,at pc looper hele tiden,når den skal lode windows. De gangene jeg kommer inn i wondows,så flipper skjermen noe inn i H,og booter igjen. Jeg har prøvd med en og en minnebrikke,og da virker det fint. Men setter jeg begge i,klikker den. :( Jeg kjører dual på de,(blå slott)

 

Har xp64bit og vanlig xp pro.

 

Jeg har lest meg litt igjenom denne posten,men ble ikke klok,da jeg ikke har så mye peiling på dette. :)

 

Er det noe kloke hoder der ute,som kan gi meg oppskriften til stabilitet på systeme mitt? :)

Lenke til kommentar

Har sett etter,men kunne ikke finne noe. Bare noe om Voice Editor,men den er ikke lagt inn på pc. Men ut fra hvordan pc jobber nå,og ikke noe tull. Gikk jeg ut fra det er minne som laget krøll. Da ene som jeg har virker fint,men når jeg satt i den andre,kom 1 langt og to korte piiip..

 

Men måtte bare høre om det stemte. Digital Imput mente også det var minne. Får håpe det,eller så er porto jeg la ut bortkastet :(

Lenke til kommentar

Mine ram settings er som følger :

 

Timing Mode: Manual

Memclock index value: 400 mhz

Cas latency (TCL) : 3

Min ras active time (TRAS) : 6

Ras to Cas delay (TRCD) : 3

Row precharge time (TRP) : 3

Row Cycle time (TRC) : 19

Row refresh cycle time (TRFC) :21

Read-to-write time (TRWT) : 2

Write recovery time (TWR) : 2

1T/2T memory timing : 1

S/W Dram over 4gb remapping : Disabled

H/W Dram over 4gb remapping : Disabled

 

det funker med mine ram :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...