Gå til innhold

Raskeste versjon av WinXP?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det ikke også ymse distribusjoner av WinXP på torrentsider som er strippet for alt og lynraske å starte opp? Har ikke testet disse selv men har hørt noen av dem skal være ganske så raske.

Noen som vet noe mer om dette?

5375396[/snapback]

Mye lurere å gjøre dette selv.

http://www.nliteos.com/

Da kan du lage CD'n akkurat slik du vil ha den + at du kan bruke din egen serial(a.k.a lovlig)

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Finnes det ikke også ymse distribusjoner av WinXP på torrentsider som er strippet for alt og lynraske å starte opp? Har ikke testet disse selv men har hørt noen av dem skal være ganske så raske.

Noen som vet noe mer om dette?

5375396[/snapback]

Mye lurere å gjøre dette selv.

http://www.nliteos.com/

Da kan du lage CD'n akkurat slik du vil ha den + at du kan bruke din egen serial(a.k.a lovlig)

5375407[/snapback]

 

Har du testet dette selv? Regner med at man får en ganske kjapp installasjon av OS men hvor mye raskere? Hvormye raskere går oppstarten?

Lenke til kommentar

Greien med nlite er at du også kan slipstreame nesten alt av service paks, hotfix'er og drivere. Dette blir mye raskere enn om du kjører basic winxp installasjon og oppdaterer i sju lange og sju breie etterpå. Hvis du gjør det blir det jævlig rot fordi integreringen ikke skjer så silkemykt som det framstår som i oppdateringsvinduet. Og så slipper du stresset og ventingen på oppdateringsprosessen i tillegg.

Lenke til kommentar
Har du testet dette selv? Regner med at man får en ganske kjapp installasjon av OS men hvor mye raskere? Hvormye raskere går oppstarten?

Jeg har automatisert mye av installasjonen, så jeg er ikke ved PC'n under installasjon. Jeg Booter CD'n, velger partisjon osv. så går jeg å ser på TV.

5376895[/snapback]

Hørtes sykt herlig ut, for hver gang jeg installerer xp på en maskin, så trykker jeg ok osv på det samme hver gang. Er det avansert å bruge Nlite ? For å gjøre sånn som du har gjort, automatisering av installasjon... ?

Lenke til kommentar
Hørtes sykt herlig ut, for hver gang jeg installerer xp på en maskin, så trykker jeg ok osv på det samme hver gang. Er det avansert å bruge Nlite ? For å gjøre sånn som du har gjort, automatisering av installasjon... ?
Er enkle greier. Har du installert programmer før, klarer du nok dette.

5380153[/snapback]

Jeg har akuratt installert det, så sto det at jeg skulle lokalisere windows, men mener programmet WINDOWS mappa da eller ?! Forsto ikke helt det :blush: Det står:

 

'Lokaliser Windows for individuell tilpasning. (ikke bruk cden, kopier til en katalog på hden.'

 

Hva menes med det ?

Lenke til kommentar
Har du testet dette selv? Regner med at man får en ganske kjapp installasjon av OS men hvor mye raskere? Hvormye raskere går oppstarten?

Jeg har automatisert mye av installasjonen, så jeg er ikke ved PC'n under installasjon. Jeg Booter CD'n, velger partisjon osv. så går jeg å ser på TV.

5376895[/snapback]

Jeg installerer Windows på maskinen min omtrent en gang annenhvert år (bortsett fra betaer), så da sitter jeg foran skjermen og følger spent med på hva som skjer :) Vet jeg er lat, men jeg har ikke engang en slipstreamet XPSP2 CD.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Vel, ,ær klar over at du får en mye "cleanere" installasjon med bedre respons dersom du slipstreamer i forhold til å kjøre oppdateringsmaraton etterpå. Ergrer meg ihvertfall at jeg ikke har gjort dette før. Når jeg tenker på alle de unødvendige ventestundene får jeg lyst til å :wallbash:

Lenke til kommentar
Hvilken versjon av Windows XP vil være den raskeste? Er MediaCenter noe særlig raskt i grunnen? Noen som har ideer?

5374326[/snapback]

Media Center Edition er i bunn og grunn bare Windows XP med Media Center applikasjonen kjørendes på toppen. (Ja det er nok noen småting her og der.. men i store trekk...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...