Gå til innhold

Gode priser på Canon Speedlight 580EX?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En fyr selger en ubrukt 580 EX (import) for 2900 (omtrent) på bruktmarkedet på foto.no.

 

Er ikke helt sikker på om du kan hevde at Sigmablitsen gjør samme jobben, det er noe ekstra funsjonalitet i 580 ex. Om den ekstra funksjonaliteten betyr noe er en annen sak.

Lenke til kommentar
I utgangspunktet koster den ca kr 4000,-, så alle tilbud godt under, er gode.

Hvorfor ikke velge en Sigma blits som gjør jobben til halv pris?

5374478[/snapback]

Jeg har igrunnen bestemt meg for Canon-blitzen.. ;) Om det finnes et godt tilbud, f.eks. rundt 3000 kr på en 580EX, så synes jeg personlig det er verdt mellomlegget ift Sigma-blitzen. :)

Lenke til kommentar
En fyr selger en ubrukt 580 EX (import) for 2900 (omtrent) på bruktmarkedet på foto.no.

 

Problemet er bare at dette ikke er "import" - denne fyren oppholder seg i England, og bestiller varer fra Hong Kong mot forskuddsbetaling. Kvittering lager han selv, siden han ikke har noen, fikk jeg opplyst. Useriøst etter min mening.

 

Så prisen blir nok endel høyere enn 2900 kroner, og da kan man like gjerne handle i en norsk butikk med norske rettigheter, eller rett og slett handle fra utlandet selv.

Lenke til kommentar
Fikk kjøpt en ny 580EX i dag til nesten halv pris fra en kar som skulle selge julegaven han ikke hadde bruk for.
Ønske seg noe han ikke hadde bruk for, virker nesten for dumt til å være sant. Hvis du ikke har fått/får noen form for orginal kvittering eller ett stemplet garantibevis, så ville jeg iallefall sjekket historien en gang til.
Lenke til kommentar
Fikk kjøpt en ny 580EX i dag til nesten halv pris fra en kar som skulle selge julegaven han ikke hadde bruk for.
Ønske seg noe han ikke hadde bruk for, virker nesten for dumt til å være sant. Hvis du ikke har fått/får noen form for orginal kvittering eller ett stemplet garantibevis, så ville jeg iallefall sjekket historien en gang til.

5390820[/snapback]

He he, enig med Pingla. Hvordan kan man ikke trenge den blitzen. Det er jo den beste blitzen som finnes til Eos-systemet, så han kan jo ikke ha noe bedre. Hvis han har en annen blitz er den jo garantert dårligere, og ingen gir en så spesialisert og dyr julegave uten å vite hva de gjør.

Han kan jo være på desperat jakt etter penger, julen kan jo fort bli dyr, så det trenger ikke ha en "dodgy" historie. Å selge den ubrukt for nesten halv pris er jo synd for ham da, men heldig for deg.

Dette minner meg på en annonse i foto.no, der en person vil selge sin GR D etter to uker og noen få titalls bilder, fordi han heller har lyst på dslr. Han var ikke villig til å "gi det bort", desverre. Prisen hans var bare 5kr lavere enn billigste nettshop :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...