Gå til innhold

X850XT(PE) Dumt kjøp?


knutroe

Anbefalte innlegg

Hei

Funderer på å kjøpe brukt skjermkort i prisklassen rundt 2000,- kroner (PCIe).

Er det nå for tiden dumt å gå for X850XT, siden det tilhører en utdøende rase?

Bedre å gå for en nyere serie, kanskje 7800GT til 2200-2300 brukt, eller ASUS sitt 7800GT til 2600,- på shg.no

Noen med meninger angående et slikt kjøp :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok ikke godt for dette kortet uansett. Man får i dag 7800GT for 2499 på netshop.no. X800 (850) serien til ATI er bygd på utdatert teknologi.

 

Dersuten, hvis du skal kjøpe ett brukt slikt kort bør du vel maks gi 1400 - 1500 kr for det ettersom ett flett nytt kort koster såvidt over 2000.

 

Min ambefaling er å gå for dette. Det er helt klart verdt det.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye å tvile på det. 7800 GT er nyeste generasjons skjermkort med støtte for mange av fremtidens teknologier. Kan nevne Pixel Shader 3.0 (Shader model 3), High Dynamic Range (HDR) Og en god del bildeforbedringskretser som ikke X850 XT har.

 

7800GT er bygget på 110 Nm mot 130 Nm som X850 er bygget på. Dette kombinert med en mye bedre arkitektur på selve kortet fører til ett betydelig lavere effektforbruk, mindre varmeutslipp samt at selve kjøleløsningen er mye bedre. I alle fall støymessig.

 

Club3D er en av mine favorittprodusenter av NVidia kort, og vurderer selv sterkt å gå for Netshops ukestilbud.

Lenke til kommentar
Hei

Funderer på å kjøpe brukt skjermkort i prisklassen rundt 2000,- kroner (PCIe).

Er det nå for tiden dumt å gå for X850XT, siden det tilhører en utdøende rase?

Bedre å gå for en nyere serie, kanskje 7800GT til 2200-2300 brukt, eller ASUS sitt 7800GT til 2600,- på shg.no

Noen med meninger angående et slikt kjøp  :whistle:

5373971[/snapback]

 

Har et slikt kort fra Asus og må si meg meget fornøyd. Kjører 1280 oppløsning med alt satt på fullt. Ingen problemer det. Det er ingen som slår Ati på video/2d grafikk uansett. Men er enig at G-force 7800 ser unektelig meget bra ut. Blir nok et slikt neste gang, det regner jeg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...