Gå til innhold

Hiper TypeR 580w eller OCZ Modstream 520w?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg sitter nå og funderer over hvilken strømforsyning jeg skal velge. Netshop har jo ukens tilbud på sin OCZ 520w, slik at den koster det samme som Hiperen. :)

 

Jeg har en OCZ 520w stående i min andre maskin og må si meg veldig fornøyd med den. Den er så godt som lydløs (dog ikke helt) og er helt stabil. Det jeg ikke liker med den er at kablene er for stive. Uansett, jeg har jo selvsagt lyst til å prøve noe nytt. :p

 

Det jeg bryr meg mest om er støy. Er det noen som har begge og kan sammenligne?

 

Hva mener dere gir mest for pengene? :hmm:

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Syntes Hiper sin PSU er litt mer støysvak. Hiper sin PSU er oppgitt til 18db mens OCZ er oppgitt til 23db.

 

Hvor har du at OZC sin har 23 db?

Jeg har aldri hørt min 520W i mitt kabinett.

I noen av testene står det også at man må legge øret inntil for å høre den.

I en test hos Toms hardware tok en Hiper kvelden under full load.

Lenke til kommentar

jeg hadde modstreamen før og har hiperen nå, så jeg har erfaring med begge to ;)

 

modstreamen var lydløs, mens hiperen har en svak viftesus fra den bakre vifta. dog så kan dette være min som er litt sær, da snekkern sin slutta å bråke etter et par dagers bruk :hmm:

 

kablene er bedre strømpa og ser kulere ut på modstreamen, men hiperen har meget bra utførte stilrene svarte/røde/blå kabler som er ganske tynne også.

 

dessuten er festemåten på hiperen mye bedre, og det er ikke sjanse for at de faller av.

 

begge kunne hatt litt lengre kabler, men ocz er kortest. selv i mitt lave pc7ascand kabinett så var s-ata ledningen for kort til å nå diskene mine som sto nederst i kassa.

 

en ting til, hiperen er ATX 2.2, mens oczen er fake 2.0, så den oppnår ikke kravet på 70% virkningsgrad. den har 63%, mens hiperen har over 70%.

 

men når det er sagt, så vil jeg si at jeg savner oczen, den var en drøm for folk som likte psuer med et speielt utseende, og jeg vurderte lenge å kjøpe en til, spesielt da jeg drepte den jeg hadde, men hiperen var billigere, så jeg testa den i stede, og angrer ikke.

 

men jeg har fremdeles lyst på en modstream, bare for å ha en :p

 

edit: fant ut at en konklusjon hadde vært lurt ;)

 

hiperen er den beste, både med tanke på kvalitet og ytelse, men modstreamen er den råeste utseende messig.

 

begge to er bra psuer, så om du jakter på en som ser konge ut, så er modstreamen veien å gå. spesielt nå som prisen er så lav.

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...