Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hey

 

Beklager dårlig bruk av Emnetittel men fant ikke noen bedre måte å skrive det på...

 

Men det jeg lurte på, Har ikke klokket før men har lest og skjønt prinsippet, Har også fått med meg det at HK fra HP og liknende ikke tillater noen form for klokking??

(Har ikke Byttet hovedkort...Veit jeg burde det men økonomien sier nei akkurat nå :p )

 

Så det jeg lurer på er;

 

1: Er det mulig å klokke med HP HK?

 

Hvis ja, er det bare FSB'en man kan endre på uten å bytte HK?

 

Å hva bruker man da? BIOS er jo "sperret" på HP HK..

 

Legger ved et bilde av viktigste Specs..

 

Mvh

Raymond

 

post-91417-1136231623_thumb.jpg

Endret av raaaay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv slitt med en Fujitsu maskin som jeg ikke har fått overklokka. Det endte opp med at jeg kjøpte nytt HK.

 

Jeg håpte at å flashe bios ville hjelpe, men jeg fant INGEN måte å få flasha det på, jeg fant ikke HK mitt en gang. Jeg har spurt på flere forum, og alle sier det samme. Det går ikke.

 

Du må kjøpe nytt HK. Jeg er veldig fornøyd med mitt kjøp. Nå kan jeg klokke så mye jeg vil, nesten. (sliter med varme)

 

 

Men pass på, når du først begynner å oppgradere, så er det vanskelig å stoppe :|

 

Jeg har alledrede kjøpt Minne og HK, kjøler og vifer er på vei. (Alt under en mnd)

Lenke til kommentar

Nja .. njo. Men vil si det er litt korttenkt.

 

Det første jeg ser, er at det bare er 3 ram slotter. Dette reduserer dine oppgraderings muligheter med _en_ gang.

 

Jeg vil egentlig anbefale deg det jeg har :)

 

Asus P4P800 SE

 

Det er to pluss sider med dette og en minus.

 

+ 4 RAM slotter

+ Gigabyte Lan

 

- 2.1 Lyd (ikke 5.1) Tror jeg da, det står 6 channel, men jeg fikk bare 2. [Det må jeg sjekke opp]

 

Men ja, jeg er veldig fornøyd med dette hovedkortet, og jeg synes det er veldig dumt å begynne med en "ulempe" (minne slotten) på noe nytt.

Lenke til kommentar
Det finnes ALLTID en måte å klokke på. Akkurat som at folk sier at det er UMULIG å klokke en dell.  Jeg har allerede funnet 2 forskjelige måter å klokke en dell på :)

5403694[/snapback]

 

 

Det stemmer, men DELL maskiner blir hardware klokka, ikke BIOS. Jeg tror ikke hvem som helst vil begynne med å lodde på prossessoren sin.

Lenke til kommentar

Det står en forklaring fra en annen forum post, jeg forsto ikke så mye av den. Men jeg bryr meg heller ikke da.

 

Zuckron Postet i dag, 12:48

  Ingen som har en ide om hvordan det gjøres? Går det ann med i925x brikkesett også?

Han har jo manipulert selve cpu'en til og tro at den skal kjøre fsb 266, så jeg har en viss ide.

 

Jeg vet at det i enkelhet er 3 pinner på cpu, som avhengig av om de får høy eller lav, bestemmer om fsb er 200, eller 266. Det er pinnene G29, G30 og H30 (BECEL 0,1 og 2,) på S775 P4 6xx serien.

 

Så jeg tror da han bare har enten koblet disse sammen, og muligens isolert den ene pinnen (H30) fra sokkel for å få til dette, og at selve modden egentlig ikke er spesielt kompelisert.

På S775 er det jo ingen pinner, så man kan lodde rett på cpu, og de aktuelle pinnene er rett ved siden av hverandre. Det er heller ikke så umulig og isolere disse pinnene fra sokkel.

Det siste vet jeg ikke om man trenger, men G29, G30 og H30 skal alle være lav (jord, minus) for at den skal kjøre fsb266 i alle fall. (Hvis BCEL1(H30) er høy, de andre er lav blir det 200 fsb)

 

Men det som fort blir en stor utfordring her, er jo at man ikke har noen mellomting, det er 3,0Ghz, eller 3,99Ghz- og det med standard V-core..! Så man trenger en rimelig klokkeglad sak i utgangspunktet hvis dette skal bli noe annet enn en "automatisk blåskjerm" mod :whistle:

 

Har desverre ingen erfaring med dette selv, men liker og lese litt techstuff fra både Intel og AMD's gode samling datablader. Så ut fra det jeg skjønner av de, skal det som beskrevet over fungere... :hmm: (dont ever try this at home... )

 

Selve cpu er veldig bra dokumentert, og jeg håper etterhvert å få meg en maskin jeg kan eksperimentere litt med nettopp ting som dette og Vcore, ol etterhvert. En det ikke er som farlig om jeg gjør feil, og svir av mao.

Desverre vet jeg ikke om det er mulig og finne tilsvarende god dokumentasjon for HK. Det er tross alt betydelig lettere fysisk sett, å gjøre modder på selve hk. Så langt har jeg ikke funnet noe som helst interessant om feks Asus. Og noe slikt fra Dell er vel helt uaktuelt å få fatt i...

 

Ellers, hvis noen virkelig vil prøve dette, er det sikkert mulig å finne bedre dokumentasjon og bekreftelser på fremgangsmåten, enn min synsing ut fra databladstudier, på litt mer ekstreme forum eller lign vil jeg da tro. ;)

5341591[/snapback]

 

 

Forum Posten

Lenke til kommentar
Han har jo manipulert selve cpu'en til og tro at den skal kjøre fsb 266, så jeg har en viss ide.

 

Jeg vet at  det i enkelhet er 3 pinner på cpu, som avhengig av om de får høy eller lav, bestemmer om fsb er 200, eller 266. Det er pinnene G29, G30 og H30 (BECEL 0,1 og 2,) på S775 P4 6xx serien.

 

Så jeg tror da han bare har enten koblet disse sammen, og muligens isolert den ene pinnen (H30) fra sokkel for å få til dette, og at selve modden egentlig ikke er spesielt kompelisert.

På S775 er det jo ingen pinner, så man kan lodde rett på cpu, og de aktuelle pinnene er rett ved siden av hverandre. Det er heller ikke så umulig og isolere disse pinnene fra sokkel.

Det siste vet jeg ikke om man trenger, men G29, G30 og H30 skal alle være lav (jord, minus) for at den skal kjøre fsb266 i alle fall. (Hvis BCEL1(H30) er høy, de andre er lav blir det 200 fsb)

 

Men det som fort blir en stor utfordring her, er jo at man ikke har noen mellomting, det er 3,0Ghz, eller 3,99Ghz- og det med standard V-core..! Så man trenger en rimelig klokkeglad sak i utgangspunktet hvis dette skal bli noe annet enn en "automatisk blåskjerm" mod :whistle:

 

Har desverre ingen erfaring med dette selv, men liker og lese litt techstuff fra både Intel og AMD's gode samling datablader. Så ut fra det jeg skjønner av de, skal det som beskrevet over fungere... :hmm:  (dont ever try this at home... )

 

Selve cpu er veldig bra dokumentert, og jeg håper etterhvert å få meg en maskin jeg kan eksperimentere litt med nettopp ting som dette og Vcore, ol etterhvert. En det ikke er som farlig om jeg gjør feil, og svir av mao.

Desverre vet jeg ikke om det er mulig og finne tilsvarende god dokumentasjon for HK. Det er tross alt betydelig lettere fysisk sett, å gjøre modder på selve hk. Så langt har jeg ikke funnet noe som helst interessant om feks Asus. Og noe slikt fra Dell er vel helt uaktuelt å få fatt i...

 

Ellers, hvis noen virkelig vil prøve dette, er det sikkert mulig å finne bedre dokumentasjon og bekreftelser på fremgangsmåten, enn min synsing ut fra databladstudier, på litt mer ekstreme forum eller lign vil jeg da tro. ;)

 

 

I stedet for å lodde på CPU så må det da være lettere å lodde på baksiden av HK?

 

Under sokkelen til CPU lixom...

 

Men takker for svar, skal kikke nærmere på dette...

Endret av raaaay
Lenke til kommentar

Hvis du finner ut hvilket brikkesett du har kan du kjøre clock.gen et bra program men vanskelig og få det til og holde den hastighetetn du vil ha. Ang. det hoved kortet har jeg yust det samme, min 3.2 prescott kjører på 4ghz men det tåler ikke altfor høy volt, svidde den P4-pluggen og måtte kjøpe ny strømforsyning.

Legger ved et screenshot av overklokkinga.

post-58478-1136839943_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...