Gå til innhold

Lotto script, trekke ut 7 + 3 tilfeldige tall?


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Noen som kunne ha laget et enkelt php script som kan trekke ut et bestemt antall tall fra 50? Skal lage et lotto spill til et nettspill men er ikke så god på script..

 

Altså den skal trekke ut 7 tall pluss 3 tall fra 1 - 50. Samme tallet kan selvfølgelig ikke komme flere ganger på samme runde.

 

Mvh. Martin Flikkeshaug

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
<?php $lotto_tall = array_rand( range(1,50), 10 ); ?>

5373519[/snapback]

Det der funka ikke helt... Jeg mener nå et script som med min kommando(en knapp) trekker ut 7 tall pluss 3 tilleggstall. Mellom 1 og 50. Samme tallet kan ikke komme flere ganger

5373583[/snapback]

Hvis siden skal lastes på nytt med tall når du trykker på knappen skal det brukes PHP.

Men hvis du derimot bare skal ha opp en tallrekke mens står som den står, må du bruke JavaScript.

Lenke til kommentar

Gir du en fra Oslos beste vestkant en fisk, har han mat for en dag.

Lærer du han heller å fiske, har han mat hele livet.

 

Det samme gjelder deg. Vi prøver å hjelpe deg i gang, slik at du - som alle oss andre - kan lære deg PHP.

Lager du alle sidene dine med ferdigscript, kommer du aldri til å lære noe. Du ser på scriptet som er laget. Og nikker og smiler. Ser hvordan det ser ut. Skjønner kanskje logikken i det, men du hadde aldri klart å lage noe slikt selv.

Lenke til kommentar
Gir du en fra Oslos beste vestkant en fisk, har han mat for en dag.

Lærer du han heller å fiske, har han mat hele livet.

 

Det samme gjelder deg. Vi prøver å hjelpe deg i gang, slik at du - som alle oss andre - kan lære deg PHP.

Lager du alle sidene dine med ferdigscript, kommer du aldri til å lære noe. Du ser på scriptet som er laget. Og nikker og smiler. Ser hvordan det ser ut. Skjønner kanskje logikken i det, men du hadde aldri klart å lage noe slikt selv.

5373987[/snapback]

 

Greit jeg kan slutte å spørre jeg.. Har lest sinnsykt mye om PHP, men skjønner fortsatt ikke hvordan jeg setter sammen ditt og datt.. Derfor trenger jeg hjelp. Jeg vet at dette er enkel jobb for en som driver med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...