Gå til innhold

Asus A8N-SLI Premium, får ikke lagt inn OS!


bearnar

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har satt sammen en PC med Asus A8N-SLI Premium, A64 3500+, 2x512 Corsair minne (som støttes).

 

Jeg har et veldig merkelig problem; jeg får ikke installert windows!

 

Har bygd utallige pcer og lagt inn OS langt flere ganger, men jeg blir ikke klok på denne..

 

Saken er at alt booter fint, BIOS ser grei ut, og den finner alt.

Setter inn XP-cd, den booter, og kommer inn i hw-checkmode.

Etter at div. ting er loadet, kommer man etterhvert inn i configmode, hvor man bestemmer partisjoner etc. Det er nå ting begynner å gå FORFERDELIG TREGT. _All_ loading tar 20 ganger lengre tid enn på andre pcr jeg har vært borti, og jeg får nå gooood tid til å lese all infotekst (fortsatt i dosbasert mode dette altså). Ting som bare har flydd forbi så jeg ikke har rukket å se hva som står, blir nå værende i ca 30 sek hver..

 

Når den tilslutt kommer til filoverføringen (gult på blått hvor den skal til 100%), går alt som sirup..

Har enda ikke fått fullført installasjon av den, enten så har det hengt seg, eller så har jeg ikke orket å vente.

Trodde først at CD'n eller DVD-spilleren fusket, koblet derfor på min DVD-leser + winxpcd som jeg la inn windows på på min pc for 2 dager siden, men nei, nøyaktig samme feil.

 

Deretter trodde jeg harddisken var gåen, kjøpte en splitter ny Samsungdisk nå i stad, prøvde på nytt, samme sirup som før..

Har også sjekket minne, ikke feil med det.

 

Dette er mao ikke en direkte "feil", men noe er iallefall virkelig galt.. har på følelsen at det er hovedkortet det ligger i, siden alt annet er sjekket!

Får ikke gjort noe i windows, fordi jeg ikke får _lagt inn_ windows..

 

Noen som har støtt borti dette? Hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har som sagt prøvd å bytte DVD-rom og cd, uten at dette funker. Vet det ikke er tilfelle, ettersom jeg installerte windows på nytt på min pc med nøyaktig samme cd og drev..

Skal prøve noen av de diagnoseverktøyene på den ultimatebootcden imens...

 

Dette er et utrolig merkelig problem forresten :uff:

 

Edit: Kjøpte en sterk Aspire 550W strømforsyner før idag, så der bør det ikke ligge..

Endret av bearnar
Lenke til kommentar

Hvilken disk har du tilkoplet? sata eller pata?

 

Dersom du bruker pata - åssen er det koblet til HK? Flere enheter (disk + dvd-rom feks) på samme buss?

 

Hadde et lignende problem en gang og da løste det seg når jeg kobla om rekkefølge og posisjon på (den gang) ide-bussene.

 

*Tronaldo*

Lenke til kommentar

Tror problemet har noe med hardisken og hvordan de er koblet, regner med at du bruker SATA.

 

Bruker du Raid eller kjører du vanlig, husk at det er forskjellige slotter/kontakter til Raid og vanlig. Rød for Raid, sorte for vanlig. Har samme hovedkort og hadde ikke disse problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...