Gå til innhold

Vuredering av to host tilbud trengs


Anbefalte innlegg

Skal få meg en ekstra hobby. Vil helst ha mulighet for nuke, slik at jeg bare setter opp i standard og får minst mulig å gjøre selv.

 

Uansett må hostingen ha:

- forum mulighet

- bildedatabase mulighet (utrolig viktig da dette er grunnen til at jeg vil ha hjemmeside)

 

 

Har to tilbud, men tar gjerne imot tips på andre steder

 

1000 mb

 

50gb

 

har god erfaring med fantastico, og likte det veldig godt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært litt lettere å gi deg noen tips, hvis linkene dine hadde fungert ;)

 

Men sånn generelt har jeg hørt at phpnuke ikke er noe særlig (regner med det er det du refererer til med nuke). Jeg ville gått for et annet CMS system, har ikke erfaring med noen selv, siden jeg bruker mitt eget på min side, sammen med et standard phpBB forum. Men jeg har hørt at Mambo eller Drupal skal være bra.

 

Hvordan nettside er det du har tenkt å lage?

 

edit: OK, nå funka linkene :hmm:

 

Den første hosten virker grei, god pris for hva han tilbyr. Men han presterer å påstå at linjer fra USA er treige, noe som bare er tull.

Den andre hosten ville jeg holdt meg langt unna, han selger deg 50 GB plass på en server med 10 GB båndbredde. Det vil da ta deg 5 mnd hvis du skulle fylle alt, og viser tydelig at han er useriøs og selger mer harddiskplass enn han kan levere.

 

Egentlig ville jeg holdt meg unna fra å kjøpe hosting på QXL, jeg så ikke noe webside for firmaene dems, så det er vanskelig å sjekke dem ut noe mer. Det er bedre å gå med et selskap som man kan finne referanser for. Selv har jeg vært med B-One, men har byttet til A Small Orange etter at jeg sjekket opp en del selskaper, bl.a. via Webhostingtalk. Det er bedre å kjøpe fra en host i utlandet, da man får mer for pengene sine. Lønnskostnadene er ikke så høye, og hvis det er fra et selskap som har drevet i noen år, så er man rimelig sikker på at det ikke skjer noe galt.

 

Noen andre tips er å registrere domenet selv, hos f.eks. godaddy. Da har man mer kontroll hvis noe skulle gå galt. Det er heller ikke smart å betale årlig i starten, siden man ikke kan være sikker på om tilbudet er bra nok.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...