Gå til innhold

Canon EF 55-200mm USM II f/4.5-5, noen erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner ikke til dette objektivet selv, men såvidt meg bekjent er Japan Foto utsolgt. Ringte til en av deres butikker i romjulen og fikk vite at ingen av butikkene hadde flere igjen.

 

Hvis noen vet noe annet så kom gjerne med info da jeg kunne tenke meg å få tatt en titt på dette objektivet selv. Evnt. om det finnes like gode objektiver til samme eller tilsvarende pris.

 

P.S: Tror ikke førpris har vært så mye som 3.000 kr, men ca. 2.200 kr!

Lenke til kommentar

Den koster nok 3099,- veiledende... nettbutikkene ligger på ca. 2300,- ++

Så til 999,- er det jo ca. 1400,- spart i forhold til nettbutikkene inkl frakt. Sånn sett er det jo et greit tilbud.

 

Men om pengene heller burde vært spart og brukt på et annet objektiv, se det er en annen sak... les gjerne litt tester. ;)

Lenke til kommentar
Tror denne er grei å styre unna.. med mindre man aksepterer bakdelene ved den til en pris av 999,-....

 

http://www.the-digital-picture.com/Reviews...USM-Review.aspx

 

Selger alle Japan Photo dette objektivet til den prisen?

5373803[/snapback]

Har virkelig Canon forlangt over 3000 for dette glasset? Til 999 hadde kanskje jeg også kjøpt det (trenger sjelden slike brennvidder), men 2300-3099? For et teleobjektiv uten fokusring?

 

Hva er det som gjør at Canon hater oss som fokuserer manuellt av og til. Kit-zoomen og 50/1,8 har ikke avstandskala, denne har ikke engang fokusring!... De fokusringene objektivene deres i den fornuftige enden av prisskalaen har, er utrolig tynne og dårlige. Jeg forstår det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...