Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Melde PC inn i et domene uten at domenet eksistere


Anbefalte innlegg

Er det mulig?

 

Jeg har en jobb PC her jeg meldte ut av domenet. Dermet får jeg ikke logga inn på det gamle skrivebordet som er knytta opp mot domenet på jobben. ¨

 

Jeg absolutt MÅ ha tak i de tingene som ligger på skrivebordet der. Det er en snarvei til remote desktop (sånn hjemmekontor greier) som har lagra passord og brukernavn, den informasjonen får jeg ikke tak i hvis jeg ikke logger meg på det skrivebordet.. Men det er jo ikke mulig siden jeg ikke har det domenet her, det er på jobben . . :\

 

Noen som vet om en måte å tvinge PCen til å melde seg inn i domenet som ikke er tilgjengelig atm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har meldt deg ut av domenet og melder deg inn igjen vil det uansett opprettes en ny profil til brukeren. Så det hjelper ikke. Og det er heller ikke mulig å melde maskinen inn i et ikke-eksisterende domene.

 

Det du kan gjøre, om du er administrator lokalt på maskinen, er å ta eierskap til filene. Dette gjøres via fil-egenskaper, sikkerhet og deretter avansert. Der kan du overføre eierskapet til hvem som helst, inkludert deg selv.

 

Lykke til! Det er lett å være etterpåklok :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...