Gå til innhold

noen gode alternativer til XPS M170?


TRS

Anbefalte innlegg

Hvor mye penger vil du bruke?

Ikke mer enn 20 000 (gjerne mindre)

 

 

Hva skal du bruke maskinen til?

Mye spill, musikk, film, litt 3d (hobby) og kontor arbeid.

 

 

Hvilke krav stiller du til maskinen?

Iallefall 1GB minne, gjerne mulighet for å oppgradere selv. 80gb diskplass (normalt rask disk), god skjerm (kjører for det meste i 1280*1024 på stasjonær, men gjerne mulighet for bedre.)

 

 

Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål?

Egentlig ikke, så lenge den ikke er rosa, spygrønn, el.l.

 

 

Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN eller andre ting som ikke forventes av alle bærbare?

Floppy kan være hendig I noen tilfeller, men ingen absolutt nødvendighet, annet enn det, så er det kun USB som brukes foreløpig, så et par porter er iallefall å foretrekke.

 

 

Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha, eller hvorvidt du er åpen for forslag.

Har ikke noe spesiell peiling på bærbare, så er åpen for det meste.

 

 

 

 

 

Grunnen til at jeg spør etter alternativer er at XPS M170 ser ut til å komme med en del unødvendige programmer som jeg vil kvitte meg med for å kutte ned prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ja det er alternativer til den overprisede XPS maskinen. Du har Note 5700 serien til SHG, som virker som gode maskiner selv til en grei pris...det går ikke an å sende direktlinker fra sidene så du må gå inn på shg.no og bla deg fram.

Lykke til med ny maskin! (hvis du bestemmer deg for en av shg sine, kunne du sendt meg en pm\mail? jeg vil gjerne få høre en test av en slik maskin ;))

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534

Jeg vil anbefale denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316828&cks=PRL

 

Du har 1 gb ram, og en ekstra slot plass. Slik at du kan oppgradere til 2 gb hvis du vil.

 

PCEN er STOOOOR, men SKJERMEN er den beste på markedet, synes jeg ihvertfall. Har prøvd en del forskjellige...

 

17 WUXGA (1920x1200) kjempe oppløsning. Ikoner blir litt små i den oppløsningen, men det venner man seg til.

 

Pcen er stille og har 4 usb porter.

 

Har selv den "litt mindre modellen" med PM 750 prosessor og 2x60 gb harddisk.

 

Ulemper: Stor, Tung bare 2 timers batteritid og XP Home (kunne vært Pro til den prisen, og litt dyr da)

 

Fordeler: Gode ytelser, takler det meste, kongeskjerm til spill og film samt godt skjermkort Go 6800.

 

 

Selv driver jeg mye med videoredigering, og det takler den glatt.

 

Konklusjon: Skal du frakte med deg pcen mye (hver dag o.l.), så kan denne Pcen bli i største lage (mere flyttbar enn bærbar :) )

Men er du på utkikk etter en PC av kvalitet og med Gode ytelser, så ville jeg tatt med denne i vurderingen.

 

Dette er en såkalt skrivebordserstatter.

 

PS: PCen finnes også i en " bedre versjon (da med PM 770 prosessor og 2x 120 gb harddisk, men da koster den 22k,) Synes personlig at den ikke er verdt 4000 kr ekstra. Uansett lykke til med valg av PC!

Endret av Slettet+7412534
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...