Gå til innhold

Erfaringer med FW2 til Creative Zen Touch?


Anbefalte innlegg

Jeg er lite fornøyd med Creatives opplegg for overføring/synkronisering av musikk mellom Zen og PC. Det er rett og slett for mye styr og fomling i menyer i forhold til iTunes-løsningen der det stort sett går av seg selv. F.eks er å overføre 30 GB filer over natta nærmest umulig, ettersom det alltids blir en feil et eller annet sted, og da man må være til stede for å trykke "skip this file" i dialogboksen så overføringen kan fortsette. Jeg har kjøpt Notmad fra Red Chair Software, men heller ikke den er bra nok.

 

I firmware-versjon 2 skal det kunne gå av å overføre via Explorer - dette høres ut som gode nyheter og virker veldig mye greiere enn å bruke Notmad eller Creatives programvare. Det går ikke helt fram av Creatives sider akkurat hva som vil endres, derfor lurer jeg på om noen har erfaringer å komme med, og hvilke uheldige bivirkninger oppgraderingen eventuelt vil ha?

 

I en forumtråd om Zen Sleek antydes det at man i FW2 kan benytte mappestruktur i tillegg til ID3. Hvordan fungerer dette? Jeg bruker ID3-tagger og vil unngå kaos på spilleren ved å blande disse organiseringsformene (selv om det hadde vært veldig praktisk med vante mappeoperasjoner som å sortere filene på dato).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men er det enten-eller eller både-og? Jeg ønsker ikke å forlatte ID3-taggsystemet.

5378407[/snapback]

 

Du forlater ikke ID3 systemet. Spilleren sorterer som før som sagt. Den sorterer alt på samme måte som før når du skal spille musikk o.s.v. Men du får bedre kontroll på mappene og musikken.

Lenke til kommentar

En av de største ulempene med den nye FW er vel at det ifølge Creative ikke går an å gå tilbake til tidligere FW-versjoner etter at man har installert den nye. Det er også flere som har hatt problemer med oppgraderingen.(se her feks)

Spilleren blir heller ikke gjenkjent som en vanlig flyttbar disk.

 

Slik jeg har skjønt det er det også et problem å bruke mp3spilleren på PCer uten Windows XP og WMP 10 med den nye FW.

 

Det kan altså være verdt å oppdatere dersom du er misfornøyd med Creatives overføringsløsninger, men tenk deg om før du gjør det, siden det ifølge Creative ikke er noen vei tilbake :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...