Gå til innhold

Server til bedrift med 20 stk


Anbefalte innlegg

I en oppgave i IT systemdrift (på VK2 allmenn) skal vi bygge datamaskiner til en bedrift som driver med grafisk design. De har 10 som driver med designing, 5 i administrasjon og 5 i markedsføringsavdelingen. Refererer til denne tråden for å lese mer. Nå har jeg det meste klart, men bedriften trenger og en server.

 

Jeg har ikke mye peiling på server-systemer, men tror jeg vil ungå å ha påloggings-greier. Markedsføringsavdelingen skal ha bærbare, så det virker som mest fornuftig å ha all programvare installert lokalt på hver maskin. Severern skal brukes til å ta backup av alt arbeid for hele bedriften. Hva bør brukes? Tape?

Om noen kunne sette opp et forslag til en server, med programvare, blir jeg veldig glad.

 

På forhånd takk for hjelpen. :)

 

PS: Ingen reel prisbegrensning. Det viktigste er at den fungerer til sitt bruk.

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I en oppgave i IT systemdrift (på VK2 allmenn) skal vi bygge datamaskiner til en bedrift som driver med grafisk design.

5372240[/snapback]

Ja du lærer jo skikkelig mye av at folk setter opp et forslag til deg vil jeg tro... ;)

5372296[/snapback]

 

Poenget er at jeg ikke har peiling og dermed trenger forslag. Hva trenger jeg?

Lenke til kommentar
I en oppgave i IT systemdrift (på VK2 allmenn) skal vi bygge datamaskiner til en bedrift som driver med grafisk design.

5372240[/snapback]

Ja du lærer jo skikkelig mye av at folk setter opp et forslag til deg vil jeg tro... ;)

5372296[/snapback]

 

Poenget er at jeg ikke har peiling og dermed trenger forslag. Hva trenger jeg?

5372327[/snapback]

 

Du trenger å følge med i timen ;)

Mener å fått med meg at det er eget forum/tråd for spm ifbm med ikt driftsfag ol. Uten at jeg skal leke nettpoliti tror jeg det er mer egnet til slike spm som dette.

Lenke til kommentar

Har fulgt med i timen. Vi har ikke snakket særlig om servere annet enn filservere. Kan jeg bare ta utgangspunkt i en server fra f.eks. IBM, klæsje på med noe programvare og håpe det fungerer?

 

PS: Har laget en tråd i skoledelen av forumet, men det er lite hjelp å få der. Og jeg har blitt henvist blant annet hit for mer hjelp.

Endret av dofferneo
Lenke til kommentar
Har fulgt med i timen. Vi har ikke snakket særlig om servere annet enn filservere. Kan jeg bare ta utgangspunkt i en server fra f.eks. IBM, klæsje på med noe programvare og håpe det fungerer?

5373618[/snapback]

I så fall: Hvilke krav stiller brukerne til løsnignen? Hvilke komponenter er viktige for å tilfredsstille brukerenes krav? Finn svaret på de to spørsmålene, og "halve jobben" er gjort.

Lenke til kommentar
Hvis du går på en skole, å dere skal sette opp en server, så har skolen noen windows server utgaver liggende.. 2003 er enkel å konfigurere.. så å si wizard hele veien gjennom. Ingen lærer noe av å se hva andre har gjort. Prøv og feil. Det lærer du av!

5386933[/snapback]

Greit nok, men du lærer ikke å skalere en løsning av det :) Installere en Windows Server 2003 kunne jeg satt moren min til å gjøre, men jeg ville ikke latt henne designe en løsning ut i fra bedriftens behov :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...