Gå til innhold

NOD32 skaper problemer for java-baserte programmer


Anbefalte innlegg

Har nettopp skiftet over til NOD32 ifra å bruke Trend Micro PC-Cillin 2005 i over et år. Vurderer å bytte tilbake igjen til Trend Micro PC-Cillin 2006 fordi jeg etter å ha installert NOD32 får problemer med JAVA programmer. De programmene jeg tenker på da er Azureus og LimeWire. Har aldri hatt problemer med dem før, ikke før jeg installerte NOD32. Har ikke installert noe/oppdatert noe stort i det siste utenom det.

 

Først og fremst får jeg en hel del feilmeldinger nå fra Azureus:

 

Too many succesive failures occurred on port 1046, UDP - processing abandoned. Please check firewall settings for this port to ensure that it is enabled for receving connections.

 

Too many succesive failures occurred on port 1900, UDP - processing abandoned. Please check firewall settings for this port to ensure that it is enabled for receving connections.

 

Har ingen firewall på, verken Windows og jeg er i DMZ-modus i routeren. NOD32 har heller ingen firewall trodde nå jeg, så dette var rart. Port 1046 er den porten jeg har satt som brukbar i Azureus, men ikke 1900 though :hmm:

 

Ikke nok med det får jeg:

 

Azureus did not shutdown tidily. Check diagnostig log.

 

Dette kommer fordi når Azureus starter opp med splashscreenen og progress baren som viser hva som startes opp bare forsvinner når den er ferdig og programmet kommer aldri opp. Verken Azureus.exe eller javaw.exe er å se på Oppgavebehandling. Dette skjer kanskje 2 av 3 ganger jeg starter Azureus. Det er bare til å trykke på snarveien til den klarer å starte, og da popper de feilmeldingene oppe.

 

Plutselig ser jeg nå at også LimeWire har problemer. Splashscreenen kommer også opp her, og du får se progressbaren loader, så forsvinner den bare uten spor av Limewire.exe og javaw.exe i Oppgavebehandling. Får ingen feilmelding her. Jeg har prøvd flere ganger nå, uten hell å få det i gang.

 

Har begge programmenes nyeste versjon, og de har fungert lenge med den nyeste updaten på begge.

 

Noen som har opplevd det samme? Går snart til verks med uinstallering av NOD32 jeg ihvertfall :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viste seg til slutt å være NOD32 som var problemet. Etterhvert avsluttet Azureus av seg selv plutselig. Så jeg ble drittlei og avsluttet NOD32, og prøvde å starte programmene igjen. Lite hjalp det, da jeg merket at nod32krn.exe ennå kjørte. Når jeg prøvde å avslutte den i oppgavebehandling, kom den bare opp igjen. Jeg avinstallerte da NOD32, men den var enda der etter avinstalleringen (uten restart). Men heldigvis forsvant den da jeg avsluttet den i oppgavebehandling. Rett etter kjørte jeg LimeWire og Azureus, og alt funket normalt, t.o.m. feilmeldingene var vekk! Alt dette ble gjort uten restart av Windows også. Beviser jo bare at det faktisk var NOD32 som skapte problemer...

 

UT MED NOD32 :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...