Gå til innhold

Anbefaling på ekstern DVD-brenner


svas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er faktisk feil. Man kan ikke kjøpe et hvilket som helst eksternt kabinett og tro at alt funker 100%. Grunnen til dette er usb -> ide converterene i disse boksene. Teoretisk max fart på USB2 er 480mbit, mao 60meg/sec.

 

De fleste eksterne bokser greier rundt 20meg/sec eller mindre. Dermed kan man ikke brenne/lese i 16x som er litt over 22 meg/sec.

 

Sjekk derfor dette først. Jeg kan feks konstantere at XCcube sin dual externbox ikke greier mer enn 20meg/sec.

Lenke til kommentar
hm, hvordan er det med firewire da? og dette problemet med usb2 får man vel uansett om man kjøper en ferdig løsning eller setter sammen selv?

 

 

Jeg har ikke sjekket opp om det er forskjell på forskjellige bokser med firewire, eller om disse bruker noe standardisert chip for konverteringa.

 

Selvfølgelig får man ikke samme problemet om man setter sammen selv eller kjøper. Om du kjøper en extern USB 16x-brenner, så inneholder denne såklart en ide -> usb converter som faktisk takler 16x. Noe annet hadde vært fryktelig teit fra produsentens side. Problemet oppstår for de produsentene som ikke trenger å ta hensyn til dette, og gjerne bruker billige deler. Mao de som selger tomme bokser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...