Gå til innhold

tusenzillionerspørsmålet, 4200 vs 4400


Ole_bob

Anbefalte innlegg

Hva er det beste kjøpet? amd 64 x2 4200 eller 4400? Da tenker jeg på alt, strømforbruk, klokkings egenskaper, forskjellen i L2 cache, the works. Hva er "mest pang for penga"? :p

Hva mener dere som _virkelig_ har peiling?

*venter i spenning*

Endret av Ole_bob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X2 4400 er det beste kjøpet. Koster 600kr mer, noe jeg synes er verdt det pga en dobbel mengde cache. Strømforbruket er nesten likt vil jeg tro. Har faktisk ikke hørt så mye om overklokking med disse 2 cpu`ene...men, en ting er sikkert, begge er supre prossesorer som vil takle alle oppgavene til en kresen bruker/spiller , sammen med andre bra komponenter altså.

 

De blir ikke noe flaskehals for å si det slik. Ang overklokking, vet jeg at opteron 175 ( som på papiret er en X2 4400 , men har gått gjennom strengere kvalitets-kontroll ) klokker bra, men utifra det jeg har hørt har amd slutta å lage de?Jeg skulle hvertfall gå for en sånn en, men siden de ikke er å få tak i blir det litt vrient.

 

Håper det hjalp noe :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva mener dere som _virkelig_ har peiling?

*venter i spenning*

5371806[/snapback]

 

Sålangt er vi bare synsere her etter det jeg kan se... :)

Google kan muligens gi deg en pekepinn? (Søke etter tester)..

Og så *kan* det jo hende at det er noen i forumet som har førstehånds-erfaring med "noen" utgaver av hver.. med tanke på oc-potensiale og ytelser klokket som uklokket.

Selv ville jeg (som vanlig) valgt den billigste utgaven og håpet på ett eksemplar som lot seg klokke "ad absurdum"...men det har man jo aldri noen garanti for..

Lenke til kommentar

Har en 4200+ som normalt kjører på 2,2ghz.

Min gikk helt greit på 220 mhz fsb (220*11=2420mhz) med boxed kjøler. Måtte øke spenningen et parr hakk..

 

Har desverre bare DDR400 minne, så mistenker at det er dette som setter en stopper når jeg presser opp mer.. :(

 

Fikk den til jul, så har enda ikke fått tid til å forske så mye..

 

Dette er vel samme hastighet som 4600+ kjører på;)

Lenke til kommentar
Har en 4200+ som normalt kjører på 2,2ghz.

Min gikk helt greit på 220 mhz fsb (220*11=2420mhz) med boxed kjøler. Måtte øke spenningen et parr hakk..

 

Har desverre bare DDR400 minne, så mistenker at det er dette som setter en stopper når jeg presser opp mer.. :(

 

Fikk den til jul, så har enda ikke fått tid til å forske så mye..

 

Dette er vel samme hastighet som 4600+ kjører på;)

5375094[/snapback]

Sett RAM divider, så kan du kjøre RAMen på 200Mhz mens HTT er på 250 MHz f.eks.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg dual core ikke lenge etter de kom i fjor sommer, og valgte 4400+. Kjører min på 2500 Mhz med stille luftkjøling. Men skal du kjøpe deg noe som gir mest for pengene så må det være en Opteron 165 eller X2 3800+. Sett på en Big Typhoon kjøler og du er nesten garantert 2.4 og kanskje 2.6 Ghz.

 

Har du god tid så velger du Opteron 165, men skal du handle nå så er X2 3800+ valget.

Lenke til kommentar
Vel, jeg kan informere om at Opteron 165 er på lager hos databutikken. De har bare ikke oppdatert sidene sine. :)

 

Og om noen mener det er et forferderlig dårlig kjøp er det fint om de advarer meg FORT. :D

 

Mvh Audun Hagen

5376777[/snapback]

 

Det skulle du aldri ha sagt ;).. Nå blir det vel utsolgt :D

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar
Vel, jeg kan informere om at Opteron 165 er på lager hos databutikken. De har bare ikke oppdatert sidene sine. :)

 

Og om noen mener det er et forferderlig dårlig kjøp er det fint om de advarer meg FORT. :D

 

Mvh Audun Hagen

5376777[/snapback]

 

Det er ett veldig godt kjøp, selv om de har satt opp prisen sin :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå var det bare eg som ikkje skjønnta at prisen var i svenske kroner.

 

Trenger du tips til overklokking så les un0kai's overklokkingsguide. Den er glimrende :thumbup:

 

Den er til DFI nF4 hovedkort, men prinsippene er de samme for andre hovedkort.

 

Skal du ha maks ut av en Opteron så er jo ett DFI hovedkort det beste tipset, spesielt de billigste singlecore Opteron, der ser det ut som om det er helt nødvendig med ett hovedkort som klarer veldig høy HTT og spenning til CPU. Men til dualcore Opteron så tror eg de fleste hovedkort duger, de klokker ikkje jevnt til 3ghz som det ser ut som om singlecore Opteron gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...