Gå til innhold

Xbox360 henger seg opp


gorgle

Anbefalte innlegg

Hei

 

Fikk Xbox360 på onsdag, og det har bare vært problemer med den. Den henger seg opp midt i spill og av og til i oppstarten. Det eneste man får gjøre da er å åpne cd-skuffen, eller å slå av maskinen. Kjører oppløsning 1080i, kjørte en stund med 480p, for å sjekke om dette hadde noen betydning. Har sjekket at kabler sitter godt i. Noen forslag til hva som kan være galt? Går ut i fra at jeg må bytte den, men vil helst unngå dette, da de er tom på lefdal for X360, der jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir ikke lefdal som foretar byttet her så vidt jeg veit, du ringer / skriver mail til microsoft xbox360 support, MS sender deg da en ferdig frankert boks som du returnerer din gammle i, samtidig som de sender deg en ny.

5370982[/snapback]

 

 

Trodde det var Lefdal som hadde garantien på denne etter kjøp jeg? Snakket med Lefdal sitt servicesenter, som ba meg stikke opp på lefdal og ta det direkte med deres serviceavd. Men er det noen som har vært borti tilsvarende?

Lenke til kommentar

Her i norge er butikker PLIKTET til å ta boksen tilbake å fikse den innen en uke. Om det tar lenger tid, kan du KREVE erstatningsgjenstand (i følge Norske lover, men de på suporten liker å kalle det lånegjenstand. uansett er det det samme). Ikke godta penger om du har betalt mindre for den enn det den koster deg nå.

 

Se til at strømforsyningen ligger på et noenlunde kjølig sted og at den har bra med luft rundt seg. Kan jo hende det er problemet;)

Lenke til kommentar

Ja det har vært store diskusjoner rundt dette, altså at Xbox360 har mange "barnesykdommer". Har også lagt merke til at det er mange her på forumet som hatt problemer med xboxen sin.

Som micrososft har sagt selv så kan de som har problemer med xboxen sin sende den in til dem så vil du få en ny tilbake, det er jo fint for det er sikkert mange som blir furstrerte når noe dem har betalt 3000-4000kr ikke virker.

 

Jeg har værtfall vært heldig for xbox360 min funker fint så langt =)

Lenke til kommentar

Takker for svar! Var innom Lefdal, som sa at jeg burde ta det direkte med Microsoft, da det kunne ta flere måneder! før de fikk inn nye. Dette er jo selvfølgelig bare tull, de gidder ikke styre med dette så lenge MS kan fikse det selv. Ringte MS, og etter å ha sittet i kø på tlf i 25 minutter, møtte jeg en fyr som ikke hadde tid å ta i mot feilmeldingen, men bare ville ha tlfnummeret mitt slik at de kunne ringe opp igjen når det ble roligere på telefon. Ikke særlig imponert, men prøver igjen:)

Btw, strømforsyningen ligger bra til med god tilgang på luft, så jeg tror ikke det er problemet. Den må nok bare byttes ser det ut til :cry:

Lenke til kommentar
Takker for svar! Var innom Lefdal, som sa at jeg burde ta det direkte med Microsoft, da det kunne ta flere måneder! før de fikk inn nye. Dette er jo selvfølgelig bare tull, de gidder ikke styre med dette så lenge MS kan fikse det selv. Ringte MS, og etter å ha sittet i kø på tlf i 25 minutter, møtte jeg en fyr som ikke hadde tid å ta i mot feilmeldingen, men bare ville ha tlfnummeret mitt slik at de kunne ringe opp igjen når det ble roligere på telefon. Ikke særlig imponert, men prøver igjen:)

Btw, strømforsyningen ligger bra til med god tilgang på luft, så jeg tror ikke det er problemet. Den må nok bare byttes ser det ut til :cry:

5372447[/snapback]

 

Uheldig det der ja, men til slutt ordner det seg nok, har hørt om folk som allerede har sendt i Xbox360 sin og fått ny, tok vel ca en uke eller noe hørte jeg, men alt kommer vel ann på, har jo nettopp vært jul og slikt kan bli litt kaos da, men forhåpentligvis ordner det seg til slutt, og når du får deg en Xbox 360 som virker så kommer du nok til å kose deg mye, det gjør jeg værtfall er veldig glad i min :D

Lenke til kommentar
Jeg bare leverte min tilbake til Elkjøp og fikk pengene tilbake. Skulle vel gå hos Lefdal også ?

5371939[/snapback]

Joda men det handler ikke om å levere tilbake en xbox360, men å muligens måtte bytte den. Er en annen sak det vettu.

 

Det er to ting du kan gjøre. Enten gå til Lefdal, de kan bytte din Xbox360 DERSOM de har noen inne. Men de kommer sikkert til å fortelle deg at det er raskere å ringe til microsoft

 

Da ringer du 80014174, velger enten svensk eller engelsk og så forteller du problemet. Så kommer de enten på døra eller sender deg en pakke du kan sende den tilbake i. Tar rundt 2-3 dager. Så vil tro det er et raskere alternativ enn å måtte vente til Lefdal får inn igjen.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min Xbox 360 føkka opp, så jeg ringte Microsoft kundeservice, der var det en engelsk dame. Det eneste jeg sa var at maskinen fryste gjentatte ganger, så sa hun at jeg skulle få en ny.

 

De sendte en boks,som kom til meg etter 3/4 dager, som jeg la 360en oppi. sendte den tilbake(til Tyskland et sted) den 22.desember. Og idag ringte jeg en gang til for å spørre om den var kommet fram. Det hadde den, og de hadde sendt en ny tilbake i dag.

 

han sa at det ville ta ca 5 virkedager før jeg fikk den hjem.

Så da håper jeg på Fredag eller Lørdag:-D

 

Ble litt overrasket over god service jeg:-P

Endret av Gotham
Lenke til kommentar

Min Xbox360 funker helt fint. Har ikke hengt seg en eneste gang og alt virker som det skal. Har vært litt forsiktig med når det gjelder strømforsyningen. Den ligger alltid en plass som ikke er inneklemt og har mye luft rundt seg.

 

Bare for å konstatere at det fins 360'er som virker.

 

Hilsen fornøyd eier av xbox360 :thumbup:

Lenke til kommentar
Min Xbox360 funker helt fint. Har ikke hengt seg en eneste gang og alt virker som det skal. Har vært litt forsiktig med når det gjelder strømforsyningen. Den ligger alltid en plass som ikke er inneklemt og har mye luft rundt seg.

 

Bare for å konstatere at det fins 360'er som virker.

 

Hilsen fornøyd eier av xbox360  :thumbup:

5374108[/snapback]

 

 

Ja selv om xboxen min var ødelagt synest jeg maskinen var topp så lenge den varte. Gleder meg utrolig til å fortsette PD0 og PGR3, eller det vil si, jeg må vel begynne på nytt;-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Samme problem som trådstarter. Fikk Xbox 360 premium på torsdag. Første kvelden krasjet den minst 40 ganger helt tilfeldig etter fra ca. 5 sekund til 15 minutter. Andre kvelden virket den helt uten problemer (var på i over åtte timer). Tredje kvelden = første kvelden. I dag har jeg ikke prøvd enda.

 

Ringte Microsoft Support og forklarte problemet, noe som endte med at de skulle komme og hente maskinen i starten av neste uke. Håper jeg får en ny en så raskt som mulig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...