Gå til innhold

HPDV4000 - Usb kobler seg ut og inn


Anbefalte innlegg

Jeg har en HP Pavilion DV4000 som kjører Windows XP Home edition med Service Pack 2.

 

I det siste har det skjedd noe merkelig. Jeg bruker en USB-mus av merket Logitech, ikke at det har noe å si. Plutselig kommer PnP-lyden (den som kommer når du feks plugger ut en USB-thingy eller en ny driver er funnet osv), og lyset forsvinner fra musen. Det er som om jeg har plugget ut musen og satt den inn igjen. Andre ganger holder den seg svart.

 

Dette problemet har bare ikke oppstått når jeg har musen koblet i, men i tillegg faktisk når jeg ikke har noe koblet i.

 

Når denne effekten oppstår, lagger/fryser pcen i noen sekunder +/-.

 

Vennligst gi meg råd :)

 

Kan i tillegg nevne at jeg har en knapp som deaktiverer/aktiverer WLAN og Bluetooth. Når jeg feks klikker denne kommer jo lyden. Kan den etter noe bruk ha skapt problemer ? Vet fra før at Bluetooth plutselig stoppet å virke.

 

Kan det være at Home er ett tullete operativsystem, og at jeg burde ta til fornuft og bytte til Pro.

 

Takker for eventuelle fremtidige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1) Gå til systemegenskaper og enhetsbehandling, avinstaller USB kontrollere og reboot så de installerer seg igjen på nytt.

 

2) Prøv med andre USB-enheter og se om de oppfører seg på samme måte.

 

3) Oppdater BIOS på maskinen. Du finner siste BIOS på www.hp.com dersom du søker på nøyaktig modellnummer (dv4000 er betegnelse på en serie med mindre maskinen er kjøpt i USA).

 

4) Kjør en full re-installasjon av OS.

 

Dersom du mener XP Home er et tullete OS, så er XP Pro like tullete. Forskjellene er minimale, og ligger kun i hvilke tilleggsverktøy du har. Kjernen på OSet er nøyaktig den samme. Dersom du ikke har bruk for domenepålogging og group policies kan du like godt holde deg til XP Home og ha full support på software fra HP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...