Gå til innhold

Hva mener du gir status i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er hva du definerer med status..

En person som har gjort det han selv har hatt lyst til, det være seg tjene masse penger, hjelpe fattige i Afrika eller rett og slett bli god i ett eller annet, da har han status hos meg ihvertfall.

 

Utseende gir ikke status, penger i seg selv gir ikke status. Et eksempel kan være Røkke, han har status, derimot folka bak wgi/t5pc har ikke status..

Norske kjendiser har en viss status i en viss krets. Her snakker jeg vel mest for meg selv, men disse "kjendisene" som egentlig ikke har noe å bidra med, reality deltakere, er vel de som har minst status.. Mindre enn "vanlige" mennesker..

Lenke til kommentar

Status hos hvem?

 

I massemediene eller hos vanlige folk?

 

Kjendisindustrien holder seg selv gående, og der er det masse mennesker med høy status, som samtidig ikke btyr en fjert for meg. Hvem bryr seg egentlig om Aylar uten om mediene selv?

 

Jeg tror de som har mest generell status både i befolkningen og i mediene er idrettskjendisene. Samtidig som man elsker å hate de rike som Røkke & Co. så elsker norges befolkning gode skiløpere og fotballspillere.

Lenke til kommentar

Det enkleste er nok økonomi/formue. Man kan komme langt med det. Utover det så kan man få status av godt utseende, men da må man faktisk prøve å bruke utseende sitt for å oppnå noe. Man kommer liksom ingen vei med utseende hvis man bare oppfører seg som de fleste andre. Man må jo bli "oppdaget" på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å bli forsøkt utnyttet fordi jeg er kjempesnill. Har inntrykk av at folk tror snill = dum.

 

Ellers tror jeg som resten av verden så gir penger status. Familien min har to biler, den ene er en 90 talls Honda (vår aller første bil), og den andre er en nyere og mye finere bil fra 2004. Merker at vi blir litt annerledes mottatt når vi kjører den nyere bilen enn når vi kjører den gamle. Personlig synes jeg dårligere om folk som behandler meg bedre bare pga overfladiske ting.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...