Gå til innhold

750p og HD60?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har koblet min Xbox 360 til projektor med komponentkabler. Når jeg velger 720p på 360`n, får jeg opp 750p som signal på projektoren min. Når jeg velger 1080i på 360`n kommer det opp HD60 som signal, hva betyr HD60?

5369992[/snapback]

 

Hvilken projektor har du?

 

Dr.Peedee

5370934[/snapback]

 

Panasonic PTA-E100

 

Har testet en god del nå med innstillingene 720p og 1080i. Og må si at det er en tydelig forskjell mellom de, den er ikke stor men man ser den. 720p gir etter min mening det beste bildet. Trolig fordi den oppløsningen ligger nærmest hva min projektor klarer som maks.

Lenke til kommentar
Jeg har koblet min Xbox 360 til projektor med komponentkabler. Når jeg velger 720p på 360`n, får jeg opp 750p som signal på projektoren min. Når jeg velger 1080i på 360`n kommer det opp HD60 som signal, hva betyr HD60?

5369992[/snapback]

 

Hvilken projektor har du?

 

Dr.Peedee

5370934[/snapback]

 

Panasonic PTA-E100

 

Har testet en god del nå med innstillingene 720p og 1080i. Og må si at det er en tydelig forskjell mellom de, den er ikke stor men man ser den. 720p gir etter min mening det beste bildet. Trolig fordi den oppløsningen ligger nærmest hva min projektor klarer som maks.

5372839[/snapback]

 

Prosjektoren din begynner å "dra på årene". Ting har gått fort i projektorverdenen. Oppløsningen på LCD panelet på den er 858x484, så egentlig ville vel 480p vært det som er nærmest din "native" oppløsning. Men uansett, du må bruke det bildet du synes passer deg best. 1080i kan jeg godt forstå ikke ser like bra ut da projektoren må nedskalere fra 1980x1080i til 858x484, mens jobben fra 1280x720 blir "mindre".

 

Hvorfor den rapporterer signalene som den gjør, har jeg ikke greid å finne ut. Har googlet litt, men den er såpass "gammel" at jeg ikke finner så mye om den. Den har jo komponent inngang, men panelet er ikke "HD-Ready". Så hva den kaller signalene den mottar blir vel mindre viktig bare du finner det bildet du synes blir best.

 

Dr.Peedee

 

EDIT: Fant noen spesifikasjoner nå som sier at blant de signalene den kan ta i mot er bl.a 750p og 1120i - som da sikkert gjør at den rapporterer 720p på den måten den gjør (750p). Har vel noe med å gjøre at spesifikasjonene for HD-Ready den gangen den ble produsert ikke var klarlagt. Men panelet må uansett skalere ting ned til 858x484p, som blir nærmest 480p.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Prosjektoren din begynner å "dra på årene". Ting har gått fort i projektorverdenen. Oppløsningen på LCD panelet på den er 858x484, så egentlig ville vel 480p vært det som er nærmest din "native" oppløsning. Men uansett, du må bruke det bildet du synes passer deg best. 1080i kan jeg godt forstå ikke ser like bra ut da projektoren må nedskalere fra 1980x1080i til 858x484, mens jobben fra 1280x720 blir "mindre".

 

Hvorfor den rapporterer signalene som den gjør, har jeg ikke greid å finne ut. Har googlet litt, men den er såpass "gammel" at jeg ikke finner så mye om den. Den har jo komponent inngang, men panelet er ikke "HD-Ready". Så hva den kaller signalene den mottar blir vel mindre viktig bare du finner det bildet du synes blir best.

 

Dr.Peedee

 

EDIT: Fant noen spesifikasjoner nå som sier at blant de signalene den kan ta i mot er bl.a 750p og 1120i - som da sikkert gjør at den rapporterer 720p på den måten den gjør (750p). Har vel noe med å gjøre at spesifikasjonene for HD-Ready den gangen den ble produsert ikke var klarlagt. Men panelet må uansett skalere ting ned til 858x484p, som blir nærmest 480p.

5373260[/snapback]

 

Ja, det stemmer det at den begynner å dra på årene. Har lyst til å oppgradere til en Panasonic PTA-E700. Den har jo 1280x720 som maks oppsløning. Burde bli ganske bra i 720p da :) 720p er i hvert fall det som gir meg best bilde på min projektor.

Lenke til kommentar

Nå har jo PT AE900 kommet og fått fantastiske omtaler rundt om. PT AE700 var jo også regnet som meget god i sin klasse da den kom, og det er sikkert mulig å få plukket den opp for under 10.000 nå. AE900 koster jo 14.995.

 

Selv er min projektor blitt noen år den også, kjøpte den i 2003. (Epson TW100 H) Men den har native 1280x720 oppløsning. Og jeg er fornøyd med bildet fra DVD... Men du verden, du verden.. så en av de nyere modellene (husker ikke hvilken) for ikke så lenge siden og bildet var veldig, veldig mye bedre. Jeg ble overrasket over hvor langt man har kommet på 2-3 år i hvert fall.

 

360'n spiller jeg forøvrig på en 40" HD-Ready TV. Men får vel fyre opp maskina (projektoren) en dag og se hvordan det ser ut også.

 

Har lyst på en ny projektor også, men litt short på penger en stund etter tv-invisteringen. Projektor gir mye bedre hjemmekino-opplevelse enn hvilken som helst tv - av de som er i vanlig salg nå i hvert fall.

 

Dr.Peedee

Lenke til kommentar
Nå har jo PT AE900 kommet og fått fantastiske omtaler rundt om. PT AE700 var jo også regnet som meget god i sin klasse da den kom, og det er sikkert mulig å få plukket den opp for under 10.000 nå. AE900 koster jo 14.995.

 

Selv er min projektor blitt noen år den også, kjøpte den i 2003. (Epson TW100 H) Men den har native 1280x720 oppløsning. Og jeg er fornøyd med bildet fra DVD... Men du verden, du verden.. så en av de nyere modellene (husker ikke hvilken) for ikke så lenge siden og bildet var veldig, veldig mye bedre. Jeg ble overrasket over hvor langt man har kommet på 2-3 år i hvert fall.

 

360'n spiller jeg forøvrig på en 40" HD-Ready TV. Men får vel fyre opp maskina (projektoren) en dag og se hvordan det ser ut også.

 

Har lyst på en ny projektor også, men litt short på penger en stund etter tv-invisteringen. Projektor gir mye bedre hjemmekino-opplevelse enn hvilken som helst tv - av de som er i vanlig salg nå i hvert fall.

 

Dr.Peedee

5375275[/snapback]

 

Ifølge de testene jeg har lest, så var ikke forskjellen mellom PTA-E700 og PTA-E900 så stor at det var verdt å betale fem lapper for den. Har merket at 700 har så godt som forsvunnet fra markedet, og at det snart er kun brukte igjen. Venter man en stund til er det vel kun 900 å få tak i...

 

Er det Epson TW1600 du mener? Den har jeg lest veldig mye bra om. Har ikke sett den "live" selv, så kan ikke uttale meg så mye om den, men etter det jeg har lest rundt om på diverse forumer virker den like god (eller bedre) enn 900! Den er også med i mine vurderingsplaner når ny projektor skal handles :)

 

Jeg liker bilde fra projektoren min mye bedre enn det jeg for eksempel har sett av LCD-skjermer i spillbutikker. De fleste butikker som selger 360 har anskaffet seg slike demomaskiner hvor man blant annet kan spille King Kong demoen. Testet den en god del fordi jeg går på skole like ved en slik butikk. Når jeg omsider fikk prøvd spillet selv hjemme, ble jeg overrasket. Bilde var mye bedre og alt så mye mer realistisk ut. Spesielt den scenen hvor Kong slåss mot to V-Rex`er. I butikken så alt så kunstig ut, og langt ifra ekte. Når jeg kom til den scenen her hjemme så det utrolig ekte ut. Ble såpass overrasket at jeg begynner å lure på hva slags LCD-TVer de har stående utstilt i butikkene. Min gamle projektor, som er fra den tiden da kun den første Ringenes Herre-filmen fantes på DVD, viser et mye mere realistisk bilde enn en splitter ny LCD-TV (ikke sitter på hvilken modell det er, men det ser ut til at de aller fleste har samme modell utstilt).

 

Helt enig at projektor gir en mye bedre hjemmekinoopplevelse enn hvilken som helst TV i dag.

Lenke til kommentar
Er det Epson TW1600 du mener? Den har jeg lest veldig mye bra om. Har ikke sett den "live" selv, så kan ikke uttale meg så mye om den, men etter det jeg har lest rundt om på diverse forumer virker den like god (eller bedre) enn 900! Den er også med i mine vurderingsplaner når ny projektor skal handles :)

 

Regner med at du mente TW600. Jeg fikk den i forrige uke, og er strålende fornøyd. Anbefales! :) Etter det jeg har lest er den jevngod teknisk med 900'en til Panasonic, men prisen er to høvdinger mindre for Epson'en.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...