Gå til innhold

Tabber ATI seg igjenn med X1900?


Megnus

Anbefalte innlegg

ATI kommer jo nå med 580 og den har ikke støtte for dx 10 og sm4. Derfor lurer jeg på hva i huleste ATI har tenkt på når Nividia kommer med G80 noen måneder senere? Den vil jo utkonkurere 580 lett spør du meg. Har ATI noen "hemmelige" planer eller? Jeg mener.... De kan jo ikke henge nesten en generasjon etter?

 

Jeg liker egentlig ATI kort og driverne (softwaren) bedre enn Nvidias så jeg håper ikke det blir noe utkonkurering av Nvidia. Men jeg har faktis bestemt meg for å gå for G80 :love: hvist ikke ATI finner på noe smart NYTT og REVOLUSJONERENDE i teknologi.

 

Hva mener og/eller tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sannt nok. Men med Vista (som lukker alle prosesser som ikke har med spill å gjøre når man spiller) Og G80 og NYE spill vil jo grafikken knuse xbox 360 og til og med kanskje (ikke kanskje da men ;)) ps3.

 

Men vet noen noe om hva ATI vil slå tilbake med? Eller gir de opp ? :p

Lenke til kommentar
Har på følelsen at ati sjuler mere enn vi kan drømme om....

For da vill nemelig nvidia tro de har overtaket...

 

(det vill jeg gjort vertfall)

5369877[/snapback]

Det tror ikke jeg...

 

R520 kan uten problemer regnes som en fiasko for ATi... Ikke fordi den ikke er et bra produkt... Det er den nemmelig, men fordi den kom så sent... R520 kort var ikke sikkelig i salg før i november, og det er ikke veldig store volum enda, og allerede nå i januar så byttes nesten hele X1800-serien ut med en oppdatert versjon.

 

nVidia har hatt veldig god tid med oppdateringene demmes som kommer i januar/februar. Tre brikker er klare... G71/G72 og G73. G73M (Mobil) har allerede blitt snik-lansert av bla. ASUS (GeForce Go 7300)

 

De nye G7x kortene bruker 90nm teknikk, akkuratt som ATi bruker, og sett ut i fra hvor godt 110nm kortene til nVidia klokket sammenlignet med ATi sine brikker på en mindre produksjonsteknikk så bør nVidia kunne ha gode muligheter.

Lenke til kommentar
Ser at folk ikke følger så veldig med her....

 

G80 og R600 er det som nok blir DX10, der R600 er unified arkitektur....

 

Så det er ikke R580 som skal sloss mot G80.....

 

 

R580 skal slåss mot G71/G72.

5370153[/snapback]

 

 

R600? hvordan blir den i forhold til g80?

Lenke til kommentar
R600?    hvordan blir den i forhold til g80?

5371890[/snapback]

Det er det ingen her som vet...

 

G80/NV50 er det ikke lekket ut noen detaljer om. Det er vel heller ikke noen troverdige detaljer om R600 ute... Eneste vi vet er at den blir "unified shadder" basert... Grafikken i Xbox 360 kan gi en pekepinn...

 

Det dukker sikkert opp mer fremover...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...