Gå til innhold

AMD Sempron eller Intel Celeron?


eranro

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om dere kan si meg om det er stor forskjell i ytelse mellom Sempron og Celeron CPU'er?

Jeg har skjønt at disse er "billig-versjonene", men er Celeron f.eks. BEDRE enn Sempron?

 

Og;

Hvordan er ytelsen til grafikk-kortet SiS med 64 eller 128mb RAM i spill? F.eks. i Psychonauts?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av Sempron og Celeron, ville jeg helt klart valgt Sempron. Men det er ikke store forskjeller. Men husk at dette ikke er kraftige prosessorer.

 

Så vidt jeg kan se, er stort sett alle skjermkort fra SiS av typen som er integrert grafikk og som bruker av systemminnet. Med andre ord; det vil absolutt ikke egne seg til spill. (for å si det mildt)

 

Kan du linke til de aktuelle pcene?

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom Celeron og Pentium er større enn mellom Sempron og Athlon 64. Xbitlabs testet en Sempron med 128 kB L2 cache, for å se potensialet mht ytelse og overklokking, og testen viste at den integrerte minnekontrolleren reduserte kravene til L2 cache. Sempron er dessuten MYE bedre til spill enn Celeron.

 

Link:

http://www.xbitlabs.com/articles/cpu/displ...mpron-2600.html

Lenke til kommentar

Jeg kan legge til at både Celeron og Sempron har 64bit i tilfelle du lurte. Dvs. at man ikke blir "handicappet" i valg av nytt operativsystem etter hvert.

 

Edit: Siden dette er snakk om bærbare maskiner så er det vel Celeron-M du prater om? Den er ikke like ille som den svært ulike navnebroren Celeron, så der stiller de mer likt. Se i så fall mer på andre egenskaper som pris, grafikkløsning, mengde ram, størrelse på harddisk osv.

 

For ordens skyld: PCer med Celeron-M selges normalt med veldig dårlige grafikkløsninger.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

tok for et par måneder siden en sammenligning mellom 1.5 celeron-m og 1.73 pentium-m med cpumark99 og super-pi det var ikkje den store differansen rundt 30% eller nok sånn.

 

Sempron derimot er etter det eg har leika meg med på laptoper (pacard bell easynote sempron 2600) var en solid nedtur. høres ut som et jet fly og heller dårig med batteri tid. og laber ytelse.

 

når det kommer til billig gamer laptop er det vel Tundra 1557 frå psdata som fortsatt er kongen.

http://psdata.no/ps.asp?it=113104

 

litt plastik følelse men utenom det konge maskin med god batteritid og god grafikk og bare 8600kr pluss 120kr i frakt

Lenke til kommentar
Jeg ville definitivt valgt Celeron M. Grunnen er at Intel er langt bedre enn AMD på å lage laveffektprosessorer som lager lite varme (lite varme = lite strømforbruk).

Jeg vil anta at du her mener du ville valgt Celeron-M fremfor Sempron. Turion64 vil kunne sammenlignes mer med Pentium-M enn Celeron-M, og vil derfor yte bedre (og koste noe mer) enn Celeron-M.

 

Resultatet vil være bedre batterilevetid, mindre vekt, mindre støy, osv.

5394656[/snapback]

Ja, spesielt lavere vekt. Hihihi.

(Okay, hvis du beregner at man må ha større batteri for samme levetid, kan jeg være litt enig (-: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...