Gå til innhold

Hvordan lager man animerte gif. bilder?


Anbefalte innlegg

Er grønn på programering, så om dette er helt feil kategori setter jeg pris på om hint om hva jeg skal lese under for svar på spørsmålet.

 

Jeg lurer på hvordan man lager feks bevegelige ikoner som disse; :nei::no::dribble: og får de til å kjøre i feks et brev med Outlook.

Prøvde å kopiere et slikt ikon (mad.gif) fra en forumpost, og lagre som gif. bilde, og ser da at det fungerer også når jeg la inn det bildet i en epost og sendte til en annen maskin.

 

Men den ene maskinen jeg sendte til kom det bare frem som et stillbilde.

Så spørsmålet blir, hvordan lager man slike bilder, og hva kreves for at de skal kjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du kan downloade ett program som heter gif animator, her kan du legge inn bilder, og lage film av det, programet er litt gammelt (vertfall når jeg brukte det men kan jo ha kommet nyere versjoner) så lagrer du alt som gif

5369250[/snapback]

 

Animation Shop følger med Paint Shop Pro hvis du har det programmet.

Enkelt å bruke i tillegg til at det har en god del funksjoner. Jeg har PSP7, vet ikke om det er likedan på senere versjoner.

Lenke til kommentar

Ok, hjertelig takk folkens. Da har jeg fått litt mer innblikk i hvor jeg skal begynne.

Skjønte ikke enda hvordan jeg får beveget tingene, men antar jeg forstår det når jeg tester et av de anbefalte programmene. Eneste jeg har fra før er XP's Paint, og har også tilgang til Photoshop CS V.8

 

Men da lurer jeg bare på det kreves noe spesielt for at disse gif bildene skal kjøre?

Skal de i prinsippet bevege seg feks limt inn i et Word dokumet også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...