Gå til innhold

PSU som ikke var MIST, reklamasjonsrett?


Anbefalte innlegg

Heisann

 

For en ukse siden bestilte jeg ny PSU sammen med litt RAM og noe nettverksdeler. Få dager etter mottok jeg det, jeg la sjokoladen(fra netshop ;)) til side, og hev meg over delene.

 

Til min store forskrekkelse så jeg at PSU'en min ikke var fra MIST slik som netshop hadde "sagt". Denne "silent viking" PSU'en ble på en måte automatiskt litt "dårligere kvalitet" når den ikke var fra MIST. Jeg hadde tenkt meg en fin og stabil PSU.

 

Jeg har ikke prøvd denne PSU'en, så det kan godt hende at den fungerer bra, men før jeg monterer den lurer jeg på om dette er reklamasjonsfeil? Og hvordan dette funker. Hvis jeg kan, så sender jeg heller denne tilbake og kjøper meg en som er litt mer kjent og som jeg vet jeg kan stole på. Betaler jeg da porto tilbake? For det blir fort ett par hundelapper i porto hvis jeg da skal sende den tilbake, og så bestille ny, som da evt også bestilles fra ett annet nettsted...

 

PSU'en Som dere sikkert ser så står det ikke noe MIST på den siden, så jeg var litt i tvil allerede der, men hvis man i menyen til venstre trykker på "Kabinetter->Strømforsyninger->MIST" Så dukker denne opp. Jeg ble overbevist av dette, og jeg slo til.

 

Andre erfaringer med denne PSU'en ville også hjelpe, hvis den er god og stabil, så gidder jeg ikke sende den tilbake i det hele tatt.

 

Og ja, jeg vet om angreretten, men jeg veit ikke om jeg gidder å bruke den, ettersom jeg da må betale frakt begge veier. Dette høres kanskje litt gnient ut, men jeg hadde satt meg ett budsjett når jeg skulle ha meg nye deler, og det budsjettet har jeg allerede gått over :p

 

Tusen takk for kjappe svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel std ingentin i den annonsen om at det var mist, hvis du leser oversriften så kan man se følgende tekst:

 

"Silent Viking 420 watt strømforsyning"

 

Så nei, her har du tabbetdeg ut. Du kan sikkert bruke angreretten din,, Hvi du oppdaget feilbestilling synes jeg du heller skulle sendt en fin mail til Netshop og forklart ditt problem. Si at du trodd det var Mist me ndet viste seg å være en annet merke.

Lenke til kommentar

Det sto ikke noe om det på gjenstandssiden nei, men om du gjør som trådstarter sier, og går til kabinetter->strømforsyninger->Mist så ligger denne Silent Viking der.

 

Er fristende å si at Netshop har gjort en tabbe når de har plassert denne der, men mener samtidig at trådstarter burde ha ant ugler i mosen når det ikke sto Mist på gjendstandssiden, samt at prisen var litt i laveste laget til å være en ekte Mist PSU..

Lenke til kommentar
Det sto ikke noe om det på gjenstandssiden nei, men om du gjør som trådstarter sier, og går til kabinetter->strømforsyninger->Mist så ligger denne Silent Viking der.

 

Er fristende å si at Netshop har gjort en tabbe når de har plassert denne der, men mener samtidig at trådstarter burde ha ant ugler i mosen når det ikke sto Mist på gjendstandssiden, samt at prisen var litt i laveste laget til å være en ekte Mist PSU..

5369784[/snapback]

 

NB! Bildet kan avvike NOE fra varen ;)

Lenke til kommentar

Det er trådstarter som nevnt før som har gjort feil her fordi:

 

1. Det står i overskriften til varen at det ikke er en Mist, men en Viking PSU

 

2. Det står også varebeskrivelse når man trykker på kab-> psu- mist at den ene er en Viking PSU som sikkert bare er feilplassert:

 

17278

 

MIST 500 watt strømforsyning

- 20/24 pins, S-ATA, med nettkabel Fjernlager 1-3 dager

3 kr 895,00

18882

 

Silent Viking 420 watt strømforsyning

- 20/24 pins, S-ATA, med nettkabel

 

 

Det stod faktisk bare to psuer der, en mist og en viking.

 

eneste feilen Netshop har gjort her er at de har plassert psuen på feil sted, men man kan ikke ta de for at trådstarter har lest feil på varebeskrivelsen.

Lenke til kommentar
Det er trådstarter som nevnt før som har gjort feil her fordi:

 

1. Det står i overskriften til varen at det ikke er en Mist, men en Viking PSU

 

2. Det står også varebeskrivelse når man trykker på kab-> psu- mist at den ene er en Viking PSU som sikkert bare er feilplassert:

 

  17278

 

MIST 500 watt strømforsyning

- 20/24 pins, S-ATA, med nettkabel  Fjernlager 1-3 dager

3  kr 895,00       

    18882

 

Silent Viking 420 watt strømforsyning

- 20/24 pins, S-ATA, med nettkabel

 

 

Det stod faktisk bare to psuer der, en mist og en viking.

 

eneste feilen Netshop har gjort her er at de har plassert psuen på feil sted, men man kan ikke ta de for at trådstarter har lest feil på varebeskrivelsen.

5370806[/snapback]

 

 

Burde vel også ringe en bjelle når du ser på prisen på varen her =)

Lenke til kommentar

Jada, det blir nok til at jeg beholder den. Men det jeg lurer på er vel egentlig om netshop har gjort en feil...? Anyway så ville jeg gjerne ha litt tilbakemeldinger om den, og om den er stabil lissom...?

 

Jeg får nok ikke returnert den på angrerett etter at jeg har testet den litt, ettersom jeg ikke kommer til å montere den før jeg får vannkjølinga mi. Og den kommer vel om ett par tre dager...

Lenke til kommentar
sikker på at det ikke er noe OEM-stash da? Altså at innholdet i PSU'n er en "Mist", mens noen andre har satt på navnet sitt og selger den med sitt navn og er ansvarlig for support.

5371199[/snapback]

 

Det vet jeg ikke, hvordan kan jeg finne ut det?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om ikke den psu'en er produsert av samme firma som Viking kabinettene?

Psu'en i det Viking kabinettet er av ymse kvalitet. Vekten på den er også VELDIG lav. Noe som tilsier dårlig kvalitet. Jeg tror også de oppgitte wattene er som på Qtec.

Altså maks watt ikke minimum som på andre gode psu'er.

Er ikke sikker på det jeg sier her nå men...

 

Edit:Trådstarter. Hvilke tall er oppgitt på den psu'en (merket på siden)?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Har selv en Viking 400W psu... den er ikke av den tyngste i vekten... men LANGT i fra en Qtec, aldri hatt problemer med den og den drar i vei 2disker en 3200+ og 7800GTX uten problemer.

Støysvak er den også.

5371413[/snapback]

 

Tror denne er bra nok ja.. Har selv benyttet&testet Silver Power fra Netshop som fint drar klokkede "Prescott"-systemer..(m/klokkede X800 Pro).

Man må ikke ha MIST eller tilsvarende, men som regel henger pris/ytelse/kvalitet sammen.. :)

Når det gjelder PSU er det ofte støy som er problemet med de billige modellene.. i forhold til de mer "ekslusive" (og dyre) modellene..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...