Gå til innhold

Hvordan overføre lyd og bilde m.m. trådløst


Anbefalte innlegg

Hvis denne er feilpostet, så flytt den. Ikke sikker på hvor den passer.

 

Jeg er ute etter en løsning som gjør at jeg kan sette min stasjonære PC i skapet i gangen og vise skjermbildet på TVen, lyden i hjemmekinoanlegget og betjene mus og tastatur herfra. Det må overføres trådløst. Hadde vært greit om det også gikk an å få tilgang på USB trådløst. Er dette mulig? Hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildet og lyd kan du sende over med en trådløs sender og mottaker du feks kan kjøpe hos clas, men dette vil da være via kompositt og phono, så kvaliteten vil definitivt bli laber. Usb finnes for øyeblikket ikke trådløst, eneste ordinære mulighet er vel å prøve noe via bluetooth. Dersom det er film/musikk osv som er er målet er kanskje det beste å kjøpe en mediastasjon som kan streame via wlan fra pcen, eller du kan ha windows mediacenter på pcen og bruke en xbox 360. Ikke skyt meg dersom det er noen superlure løsninger jeg ikke har tenkt på.

Lenke til kommentar

Har kikket litt på løsningene til Clas Ohlson og jeg tror også at kvaliteten bli heller laber siden det beste hadde vært å fått det overført bildet som dvi eller vanlig vga.

Etter en del googling har jeg funnet frem til litt forskjellige produkter. Det som ligner mest på det jeg har tenkt meg er følgende:

http://www.ramelectronics.net/html/wireless-vga.html#vga4000

 

Hadde det hatt USB hadde det vært akkurat det jeg er ute etter. Men det var veldig dyrt, og det ser ut til at det kun støtter to knapper på musen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...