Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

søker etter maskin på nettverk, spør om passord


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg søker etter de to andre datamaskinene i huset så kommer det opp at jeg må skrive inn brukernavn og passord, eller brukernavnet står allerede innskrevet.

de to andre datamaskinene finner meg uten problemer og kommer inn på meg når jeg ikke har på brannmuren.

 

det er ikke noen passord på de to andre datamaskinene som vi her hjemme har konfigurert. så jeg lurer på hva for et passord jeg skal skrive inn.

 

min pc kjører windows xp pro samt den ene andre pc`n, og den siste har windows xp home, men de to andre pc`ne har norton internet security 2006 mens jeg har pc cilin innternet security 2005.

 

jeg har prøvd å deaktivere ting å tang i norton saken men det kommer fortsatt opp at jeg må skrive inn et passord for å komme inn på pc`n. noen som vet hva jeg må gjøre?

 

vet ikke om dere trenger noen flere opplysninger jeg... kan legge med at den pc`n med xp home er tilkobla rutheren med kabel og min og den andre er med w lan....

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sansyneligvis administratorpassordet du skal skrive inn (om du ikke har konfigurert det er det ofte brukernavn: Administrator og blankt passord).

Dersom du ikke vil ha passord så kan du aktivere gjestkontoen på maskinene som ber om passord: høyreklikk på Min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper -> Brukere -> høyreklikk på Gjest -> Egenskaper -> fjern hake på "konto er deaktivert"

Lenke til kommentar

var hoss en kompis i går og han hadde samme problemet, løsninga var at på pc'en fra HP , så har ikke bruken full tilgang, så du må boot med og trykk F8 , så velg "safemodus med netverk" så på innlogin kommer det ny bruker, som hetter administrator.

så loggin gå på

datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper -> Brukere -> høyreklikk på BRUKEN DIN -> Egenskaper -> legg til medlem av-> advanst->søk-> velg alle sammen->oky og så er du full axx til pc'en din i gjen.(du trenger egentlig bare den det står "netverks......." på men ta alle så slipper du få andre problemer

Lenke til kommentar
Det er sansyneligvis administratorpassordet du skal skrive inn (om du ikke har konfigurert det er det ofte brukernavn: Administrator og blankt passord).

Dersom du ikke vil ha passord så kan du aktivere gjestkontoen på maskinene som ber om passord: høyreklikk på Min datamaskin -> Behandle -> Lokale brukere og grupper -> Brukere -> høyreklikk på Gjest -> Egenskaper -> fjern hake på "konto er deaktivert"

 

testet dette, og når jeg skriver inn navnet på pc`n i adresselinja for å søke så får jeg denne feilen:

 

"\\*Datamaskinnavn* er ikke tiljengelig. du har kanskje ikke tilatelse til å bruke denne nettverkssresussen. Kontakt administrator av serveren for å finne ut om du har tilgangstillatelser.

 

Påloggingsfeil! bukeren har ikke fått innvilget fårespurt påloggingstype på denne datamaskinen."

 

hva skal jeg gjøre da? :ermm:

 

også en ting til, på datamaskinen med xp home så fant jeg ikke nå slikt som Lokale brukere og grupper under behandle, men jeg aktiverte kontoen inne på kontrollpanel.

Endret av ClaW64
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...