Gå til innhold

hvilket skjermkort bør jeg velge?


magge31

Anbefalte innlegg

oki, trenger litt hjelp, for skjermkort har jeg ikke mye greie på.

 

Har en intelpentiumIII -prossesor, 802mhz og 256mb ram. Har et Matrox millenium G400 grafikk kort, men jeg tror det er på tide å bytte det ut.

Det jeg er på jakt etter er egentlig et av disse billig-kortene 300-700,- Pcn bruker jeg stort sett til det man kaller "kontorbruk", men også noen spill, så det hadde vært kjekt med et kort som kunne dra litt i hvertfall.

Vil også gjerne ha TV-utgang, vil det btw si at man kan dra en antenekabel rett inn i utaket og bruke skjermen som tv?

 

På forhånd takk, og Godt nytt år folkens!! :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo gå for et kort i ATI Radeon 9600-serien. Du kan få et Pro kort til litt over 600kr. Vanligvis hadde jeg annbefalt et Geforce 6600GT, men det blir litt overkill i dette tilfellet.

 

ATI Radeon 9600 Pro

 

(Jeg mener å huske at 128Mb versjonene var like bra/bedre enn 256Mb versjonene. Dette fordi minnet som ble brukt i 256Mb versjonene var av dårlig kvalitet.)

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar
.

Vil også gjerne ha TV-utgang, vil det btw si at man kan dra en antenekabel rett inn i utaket og bruke skjermen som tv?

 

5367880[/snapback]

 

TV-out betyr bare at du kan bruke TV'en som en PC-skjerm.

For det du nevner må man ha et tv-kort, eller skjermkort med tv-kort integrert, som ATI ALL-in-Wonder serien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...