Gå til innhold

PSU, 500-600 watt? Hvilket merke?


Anbefalte innlegg

mr messenger: den feilmeldinga di kan tyde på defekt psu, eller en løs strømkontakt (hvis kortet ditt får strøm via en vanlig molex). 6600gt er ikke så strømkrevende som mange vil ha det til.

 

Jeg ville ha tippa på en defekt PSU. Dvs. at den leverer ustabil spenning på 12V. Har dessverre hatt en slik PSU og begynte å få slike meldinger etter en stund. Jeg brukte Speedfan til å logge spenning over tid og det viste seg at den kulle falle så lavt som 10.4V og da slo bare pc-en seg av.

 

Nå har jeg super stillegående Seasonic 500W og det må være den beste PSU-en jeg har hatt på lenge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var jo et nokså kryptisk svar, kanskje du vil utdype hva som er feil med det hovedkortet oppgir?

5502543[/snapback]

 

 

var da ikke noe kryptisk svar heltnils, men de avlesningene hk'et kommer

med er ikke alltid sannheten. Har opplevd at hk'et i et tilfelle rapporterte

at 12v var bare 10,4 volt, målte dette med et multimeter og det viste seg

at 12 volten faktisk var 11.9 volt.

Lenke til kommentar
Det var jo et nokså kryptisk svar, kanskje du vil utdype hva som er feil med det hovedkortet oppgir?

5502543[/snapback]

 

 

var da ikke noe kryptisk svar heltnils, men de avlesningene hk'et kommer

med er ikke alltid sannheten. Har opplevd at hk'et i et tilfelle rapporterte

at 12v var bare 10,4 volt, målte dette med et multimeter og det viste seg

at 12 volten faktisk var 11.9 volt.

5509684[/snapback]

 

Ville bare ha det sagt....når jeg bytte fra 1 stk IDE disk til 2 stk SATA disker begynte min Hiper 580w å bråke. nå går vifta på full guffe konstant og jeg synes det er et ubehagelig turtall.

 

Jeg vurderer kjøpe nye vifter og modde den...men jeg lurer på hvor lurt det er å klusse med kjøling av akkurat denne enheten. Er vel kanskje bare å finne ut hvor mye luft stock viftene flytter og finne noen MIST vifter som matcher...

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha en måling av PSU som du kan stole på er det ikke noen vei

utenom et multimeter...

5502384[/snapback]

Sant, men BIOS gir ofte gode indikasjoner....

 

 

(...)

Nå har jeg super stillegående Seasonic 500W og det må være den beste PSU-en jeg har hatt på lenge :)

5509590[/snapback]

 

Så er vell Seasonic blant den ypperste èlite og.... kremen av kremen, ifølge mange.

Lenke til kommentar

jeg ville prøvdt og formatert c: og instalert ny fresh versjon av windows og nye drivere det kan hjelpe gammel pc som ikke har vert formatert på evigheter blir somregel treig men psu kan hjelpe det og, har du greie på hvordan du formaterer c: og installer windows på nytt og drivere så prøv det først siden det er gratis ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil først og fremst si at det ikke er noen løse ledninger inne i maskinen, hvertfall ikke dem som står i skjermkortet.

 

Jeg har bare en 1 harddisk 120 GB.

 

Hovedkortet kommer med ingen feilmeldinger.

 

Jeg får kun den strømtilførsel meldinger som jeg har lagt inn her.

 

Men noen ganger går PCen tregt... Så kommer det opp en feilmelding med teksten:

 

 

- Ikke nok systemressurser til å fullføre tjenesten.

 

 

Da må jeg restarte maskinen, så funker den fint igjen.. Noen ganger blir musikken jeg spiller rar og hakker. så jeg må avslutte hele musikken.

 

Jeg vet ikke om en formatering hjelper?!?

 

Jeg tror ikke det er noe feil med PSU'en, at den er defekt eller noe sånt.

Da begynner jeg heller å fundere på om det er hovedkortet som er for dårlig til å takle et såpass kraftig skjermkort som ASUS N6600GT 128 MB.

 

Det er av typen MSI 745 ULTRA for socket A (AGP 4X).

 

Jeg ser en her har kjøpt seg en 500 watt seasonic strømforsyning og at det funker bra etter det.

 

Jeg kan selvfølgelig prøve å kjøpe en slik og se om det hjelper. Men det vet jeg heller ikke. ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...