Gå til innhold

PSU, 500-600 watt? Hvilket merke?


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg har funnet ut at det tar nok litt tid før jeg får penger og tid til å sette sammen en ny PC. Men dere har sikkert tråden "Lite strøm" at jeg får opp en feilmelding om at det er for lite strøm til det nye skjermkort..

 

Det er det eneste jeg kan fikse først og fremst.. så det i hvertfall er i orden, inntil jeg får ny PC.

 

Noen av spillene mine er sykt trege nå fordi skjermkortet er så kraftig og jeg har så liten strømforsyning 360 watt.. maks for skjermkortet er 300 w.

 

Jeg må kjøpe ny strømforsyning. helst 500 til 600 watt

 

ser på denne:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308851&cks=SER

 

Er den noe bra?

 

Eller kanskje det er hovedkortet som gjør det...? :hmm:

 

Her er informasjonen i forrige tråd. Hvis den er nyttig.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=515808

 

tenker kanskje å bestille den eller hvis dere har en annen anbefaling til meg

Endret av mr messenger
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva sier feilmeldingen ordrett? Hvis skjermkortet ditt har en molex-kontakt for å koble strømforsyning direkte til og du ikke har koblet til denne, vil du få en feilmelding som sier noe om "nedsatt ytelse fordi kablen ikke er plugget it". Ved å plugge denne inn skal alt fungere.

 

 

Jeg har ikke hørt om at ytelsen i spill skal bli jevnt nedsatt pga for liten PSU. En mer sannsynlig oppførsel er vel at ting krasjer? en god 300W PSU er nok for stort sett alle hjemme-pc-er jeg har sett.

 

mvh

Knut

Lenke til kommentar
Har du sjekket at ytelsen faktisk blir skrudd ned?

Har vært mye snakk om den feilmld (spesielt med 6600GT) at den er ikke ekte men surr med drivere/register.

Om skjermkortet ikke blir skrudd ned så anbefaler jeg å rense register og gamle drivere.

 

Hva må jeg gjøre for å fikse kortet da, slik at f.eks GTA SA blir ordentlig og ikke går sakte.

 

 

Nei, jeg vet ingenting om hvordan jeg verken renser registeret eller hvordan jeg sjekker om ytelsen er skrudd ned eller i det hele tatt hvordan jeg skrur ned ytselsen på skjermkortet.

 

Kan jeg få litt hjelp til dette? :D

Lenke til kommentar
Har du sjekket at ytelsen faktisk blir skrudd ned?

Har vært mye snakk om den feilmld (spesielt med 6600GT) at den er ikke ekte men surr med drivere/register.

Om skjermkortet ikke blir skrudd ned så anbefaler jeg å rense register og gamle drivere.

 

Hva må jeg gjøre for å fikse kortet da, slik at f.eks GTA SA blir ordentlig og ikke går sakte.

 

 

Nei, jeg vet ingenting om hvordan jeg verken renser registeret eller hvordan jeg sjekker om ytelsen er skrudd ned eller i det hele tatt hvordan jeg skrur ned ytselsen på skjermkortet.

 

Kan jeg få litt hjelp til dette? :D

5382144[/snapback]

 

har du koblet strømkabel til kortet?

 

-k

Lenke til kommentar

Nå ikveld kom det opp en merkelig feilmelding på skjermen min..

Det sto at Internet browseren måtte lukkes osv... så jeg lukket nettleseren og tok ok på meldingen men selv om jeg lukket den og var ute av nettet, kom den opp hele tiden og stoppa ikke og var der hele tiden.. musikken begynte å hakke osv.. så jeg restartet pcen og da ble det borte...

 

Jeg er ganske sikker på at det kommer av det skjermkortet og den feilmeldingen der... det er noe galt men jeg vet ikke helt hva.. Tror det er skjermkortet som får for lite strøm osv... som gjør det at systemet er litt ustabilt, itillegg til GTA San Andreas som hakker veldig og går sakte. FIFA 06 kan jeg spille uten problemer. Har ikke flere spill inne på pcen ennå.

 

vet dere hva det kan komme av?

Lenke til kommentar

Jeg har:

 

P4 1.8GHz @ 2.7GHz

OCZ 1024MB Dual Channel (2-2-2-5) 400Mhz

Leadtech 6600GT @ 583/1070

WD 36.7GB Raptor

Chaintech AV-710 7.1

MSI 875P Neo-FISR (PCB 2.0)

 

Psuen min er en 340 eller 360w chieftec.

 

Onkelen min sin pc er jeg ikke helt sikker på, men det jeg vet er:

p4. 2.8 @ 3GHz

1024 mb ram (vet ikke type eller hastighet)

club3d 6600gt

wd 60gb

asus hk (vet ikke hvilket)

Chaintech AV-710 7.1

Aopen 350w psu ( han har testet en på 400w også uten at dette hjalp)

 

Det er vel det meste.

 

Han skal snart teste mitt 6600gt kort i hans maskin for å se om det funker da

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...