Gå til innhold

PC kommer ikke på etter bytte av RAM.


Mixy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å snu minnebrikkene? Jeg hadde noe à la samme problemet rett før jul. Funket etter jeg snudde de. (byttet ikke plass)

5371784[/snapback]

 

Dewt går da ikke med vanlig DIMM brikker, da disse her ett hakk... Ikke rart PC'en din ikke funka :p

 

Og nei, jeg har ikke sett på gulltennene på AGP kortet,men jeg skjekket at det satt godt, og jeg smørte goopen på på nytt.

Lenke til kommentar

Bare en kort oppsumering ettersom jeg skal til kompisen min sener for å prøve å fikse detta.

 

Jeg skal prøve å sette RAMet i forskjellige slotter, og bare 1 ram brikke om gangen. Jeg skal skjekke gulltenene på både RAM brikkene og skjermkortet(hvordan ser jeg om det er noe feil der egentlg?).

 

Og hvis ingen av de tingene funker, så er det bare å beklage, kjøpe nytt HK til han og krysse fingre ?:p

Lenke til kommentar

Før du vurderer å kjøpe nytt hovedkort(hvis du er uheldig da, er det sikkert ikke det som er feilen. Da har du lagt gullegget.) syns jeg du bør ta ut alle komponentene av kabinettet og bygge opp pcen fra grunn av igjen. Gjerne rens litt for støv og annet dritt. Pass også på at du ikke er elektrisk ladd. Dersom du har deler til det, syns jeg også du bør bruke litt tid på å "feilsøke" litt. Man lærer mye av det i tillegg.

 

Lykke til!

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Før du vurderer å kjøpe nytt hovedkort(hvis du er uheldig da, er det sikkert ikke det som er feilen. Da har du lagt gullegget.) syns jeg du bør ta ut alle komponentene av kabinettet og bygge opp pcen fra grunn av igjen. Gjerne rens litt for støv og annet dritt. Pass også på at du ikke er elektrisk ladd. Dersom du har deler til det, syns jeg også du bør bruke litt tid på å "feilsøke" litt. Man lærer mye av det i tillegg.

 

Lykke til!

5372902[/snapback]

 

 

Hmmm... jod ajeg kunne jo ha feilsøkt litt... men er jo redd for at hvis det nå er f.eks en feil i PSU eller HK så kan det hende jeg ødelegger mine deler, for det er da de delene jeg hadde brukt til å feilsøke med... Vil nøde ende opp her med stor gjeld lissom :p Har akkurat kjøpt meg flere deler til egen PC og ligger litt bak på budsjettet...

 

Men jeg får se om jeg får til noe etterpå, og evt komme tilbake til dere med mer spørsmål...

Lenke til kommentar

biosen vil ikke pipe om det ikke er skjermkort i. du ser på gull pinnene om det er noen svarte brente. det fikk jeg til en gang jeg var veldig trøt tok ut ram brikka før jeg hade slått av maskinen :dontgetit: da luktet det brent og kom røyk og en gull pin på brika ble svart :cry: hjelp tenke da jeg ikke min pc heller men satt i ram brikka og pc en startet helt fint opp :w00t: det sier jeg var flaks da.

Lenke til kommentar

Okei, kom akkurat hjem fra kompisen min, men uten mye nytt egentlig samme resultatet.

 

Når det booter så veksler det mellom svar mørk sjerm, og svart belyst skjerm. Alltid med lyset på skjermen grønt. jeg prøvde nesten alle mulige kompinasjoner av RAM brikkene uten resultat. Jeg tok ut alt av hardware som PCI kort, CD/DVD spillre og HDD. Fremdeles samme problem.

 

Jeg skjekket gullpinnene på RAM brikkene, de var bare en anelse svarte på midten (av hver gulltann) men jeg er ganske sikker på at dette er vanlig slitasje, og ikke fordi den er brent.

 

Jeg skjekket skjermkortet, den vifta lager fremdeles altfor mye lyd, og gulltennene er ikke svarte.

 

Etter en stund så kommer det tre kjappe pip fra maskina. Når jeg prøvde med alt hardware i så hørtes det ut som om systemet gjorde sitt egentlig. Man kunne høre harddisken jobbe, og CD skuffene kjørte bare en kort stund for å skjekke om det var noe der :p

 

Om det kan være skjermkortet... ja, det er det jeg er redd for, tror jeg til helga kommer til å stikke bort til han for ett feilsøkingslan, der jeg tar med meg PC'en min for å kunne smelle over litt hardware for å lokalisere problemet. Med mindre disse tre kjappe pipene betyr noe for dere.

 

Tusen takk for alle svar :) Trenger det sårt...

Lenke til kommentar
Har du prøvd å snu minnebrikkene? Jeg hadde noe à la samme problemet rett før jul. Funket etter jeg snudde de. (byttet ikke plass)

5371784[/snapback]

 

 

du snudde brikken 180 grader? det tror jeg ikke det døyt på.. den ene kontaktflaten er 63 millimeter mens den andre er 55.. mao sitter ikke sporet midt på brikken...

 

http://www.valueram.com/datasheets/KVR400D2N3_256.pdf

 

la til link

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Kan vi plz holde det on topic her? Mitt problem... :p Hvis dere skal krangle om hvordan man snur en brikke så ta det ett annet sted plz...

5374608[/snapback]

 

det er akkurat det som er problemet til tider. det kommer meldinger fra enkelte som definitivt er feil. det virker ikke som din mekking i boksen har vært med hell, så jeg prøver å skåne deg fra flere ulykker.

Lenke til kommentar

Uansett så er det jo umulig å snu brikkene 180 grader for så å montere dem igjen... Det er jo ett "hakk" som hindrer deg i dette..

 

Men som sagt så er jeg rimelig sikker på at det er skjermkortet som er problemet, og ikke RAM'et lenger... Burde jeg starte en ny tråd om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...