Gå til innhold

PC kommer ikke på etter bytte av RAM.


Mixy

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Jeg har akkurat kjøpt meg nytt RAM, og i den sammenhengen så selger jeg det gamsle til en kompis av meg. Idag skulle jeg montere det for han. Jeg tok ut to single channel 256 Twinmos brikker og erstattet dem med dual channel 512 brikker.

 

PC'en ville ikke skru seg på!

 

Jeg resatte CMOS for sikkerhetsskyld, og satt inn de gamle brikkene igjen

 

Fremdeles 0 respons. Det vil si... den kommer vel på, skjremen blir opplyst og lyser grønt, men uten bilde.

 

Han har ett ASUS p4P800-e HK og hvis dere trenger andre systemspeccs, så bare si ifra.

 

Trenger kjapt svar, please^^

 

EDIT: Vet ikkeom dette er riktig forum, men er redd for at det kan være en kortslutning i selve HK...

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg går at fra at det ikke var strøm på hovedkortet da du tok ut brikkene, avslått psu/dratt ut strømkabelen? du har sjekket at strømkontakten på hovedkortet er ordentlig på plass?

5367760[/snapback]

 

 

Selvfølgelig var det ikke strøm :p Og ja, jeg skjekket strømkabelene...

Lenke til kommentar

den der typen feil som kan dukke opp om det fremdeles er spenning på brikkene når de tas ut. vær klar over at det er best å "tømme psu'en" ved å ta ut strømkabelen og deretter trykke på pwr-on knappen på pc'n for å være sikker på at strøm som står igjen i kondensatorer o.l. tømmes.. evt ta av 20/24 pins kontakten pluss 12v..

 

evt kan du ha toastet hk ved å ha masse statisk el i kroppen. om det har skjedd vil jeg foreslå at du lar andre ta seg av mekking på pc'ne dine :-) ikke spydig ment, men alvorlig..

Endret av dominus
Lenke til kommentar
den der typen feil som kan dukke opp om det fremdeles er spenning på brikkene når de tas ut. vær klar over at det er best å "tømme psu'en" ved å ta ut strømkabelen og deretter trykke på pwr-on knappen på pc'n for å være sikker på at strøm som står igjen i kondensatorer o.l. tømmes.. evt ta av 20/24 pins kontakten pluss 12v..

 

evt kan du ha toastet hk ved å ha masse statisk el i kroppen. om det har skjedd vil jeg foreslå at du lar andre ta seg av mekking på pc'ne dine :-) ikke spydig ment, men alvorlig..

5367789[/snapback]

 

Joda, men hvis dette er tilfelle, hvordan kan jeg fikse dette/evt kjøpe nye deler... Eller finne ut om det faktisk er det som er problemet?

Lenke til kommentar
prøv minnebrikkene i en annen maskin. eller som "Filla" sa, prøv en og en brikke. det er det enkleste..

5367846[/snapback]

 

Hmm... jeg har jo prøvd både en 52 brikke, og en 256 brikke, 0 resultat

 

har du sjekket at du ikke har brent ram-brikka? skjer veldig ofte ved at noen putter rammen feil i HK og slår på og hender at lukter litt brent! sjekk gulltenne på RAM-brikka

5367911[/snapback]

 

Jeg kjente ikke noe lukt, og jeg hadde kabinettet åpent, men jeg har desverre ikke mulighet til å få skjekke tennene nå...

Lenke til kommentar
Var forresten twinmose brikker sm drepte msi kortet mitt og.

5369946[/snapback]

 

minnebrikker som dreper hovedkort? nå må du gi deg.. da skulle du gjort litt undersøkelse først med tanke på kompabilitet. Uansett er det din feil, ingenting med TwinMoS å gjøre.. eller aller helst skulle du ha montert de korrekt..

 

utrolig mange fabelhistorier her på forumet..

Lenke til kommentar

Opplevd lignende selv en gang.

 

Ville kanskje tatt ut batteriet på HK, og prøvd en brikke om gangen. Ville testet denne i alle 4 DIMM slotter.

Du nevnte at lyset i skjermen blir grønnt men bildet kommer ikke opp. Det tyder mye på at ikke HK har gått dunken.

 

-z00l-

Lenke til kommentar
Jeg ville ha prøvd med de gamle brikkene til kompisen din, altså de brikkene han hadde før (de to 256mb birkkene). Så kan du ihverfall sjekke om det er de nye rambrikkene eller noe annet som er gærent...

5371110[/snapback]

 

Jeg prøvde å sette alt tilbake sånn som det var da jeg kom, uten resultat...

Lenke til kommentar

er skjermkortet agp? da kan du prøve og presse det forsiktig ned i agp sporet, er en data jeg har som det er en sånnen feil komer grønt lys på skjermen men ingen bilde men slår jeg den av og presser på det kommer bilde når jeg slår den på igjen. dårlig kontakt mellom agp spor og skjermkort.

Lenke til kommentar
er skjermkortet agp? da kan du prøve og presse det forsiktig ned i agp sporet, er en data jeg har som det er en sånnen feil komer grønt lys på skjermen men ingen bilde men slår jeg den av og presser på det kommer bilde når jeg slår den på igjen. dårlig kontakt mellom agp spor og skjermkort.

5371142[/snapback]

 

Ja det er AGP, og faktisk så tok jeg ut skjermkortet. Hvis dere lurer på hvorfor, så kan jeg si at det var en helt forferdelig lyd fra vifta, som jeg desverre ikke ble kvitt. Men jeg skal prøve dette....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...