Gå til innhold

Cd rommen fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Har fått låne en lapttop, en Toshiba se10-s203. Den var i ustand fikk jeg høre, cd rommen fungerte visst ikke lenger. Jeg starter opp maskinen, og helt riktig, maskinen klarte ikke å gjenkjenne windows plata som sto i. Jeg byttet windows plate og vips jeg fikk lagt inn windows. Når jeg da fikk langt inn windows var det en hel drøss med drivere som manglet, deriblandt nettverks kortet. Bare det trådløse kortet var installert. Derfor brant jeg ut en plate med denne maskinen der jeg hadde lagt med diverse program osv som jeg ville installere på den bærbare. Problemet nå er at den ikke klarer å lese noen plater, alle platene er helt tomme. Har prøvd platene fint på mine 2andre maskiner og de virker helt bra. Har puttet windows plata inn i den bærbare igjen og prøver og starte med den slik at jeg kan installere windows på ny men da finner han ikke plata og ingen windows installasjon starter, ja har sjekket boot i bios. Har uinstallert driverne til cd rommen flere ganger i windows, og sjiftet bokstav på, men ingenting virker. Kan jeg ha vært heldig med installasjonen? Det virker som det er hardware, og ikke software som er problemet, kan det være at cd rommen tilfeldigvis besteme seg for å virke nettopp nå jeg prøvde og ikke etterpå? Dete hele er håpløst, uten cd rommen kommer jeg meg INGEN vei. Pcen er useless, og kan egentligt kastes.

 

MEn da kommer spm angående ny cd rom, hvor kan jeg få det? er det dyrt? Har dillet med vanlige pc komponenter, men aldri bærbare kompoenenter.

 

Tips tas imot med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...