Gå til innhold

Lesefeil på disken?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelte Windows versjoner er VELDIG ømfintlig for feil under boot. Dette gjelder spesielt windows 2000. Om man slår av maskinen under boot av Win2k er sjansen for at Windows boot filer blir ubrukelig ganske så stor.

 

Prøv å hent ut informasjon med en annen maskin. Deretter bør du starte Recovery Console fra installasjonsCDen. Prøv med CHKDISK evt.

 

Et godt tips kan være å prøve BartPE. Denne Live Windows CDen (som du lager selv) har reddet meg mang en gang.

Lenke til kommentar

Ikke at jeg vet om det er til noe hjelp her, men jeg har opplevd å få nøyaktig samme feilmelding da jeg hadde to disker som begge stod til jumpersettinga "cable select" på samme IDE-kabel (40-leders). Måtte sette jumperen på begge diskene til henholdsvis master og slave (øverste kontakt og midterste kontakt). Diskene i seg selv var det ikke noe galt med,

Lenke til kommentar
Er den ødelagt og jeg må bestille ny eller er det noe jeg kan prøve?

5373366[/snapback]

 

Som det er blitt nevnt et par ganger; putt den i en annen pc, gjerne som slave og se hva som skjer!

 

Evt. om du kjøper ny disk så test den andre som slave når den nye er satt inn og innstalert.

 

Ellers så synes jeg du burde prøve litt mer, søk på nett og du vil finne relevant info.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...