Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Videre skolegang etter Ung.skole


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enten ren allmennfaglig linje med IT på VK1 og VK2, eller allmenn første året (GK) og deretter IKT driftsfag på VK1 (og VK2?).

5365415[/snapback]

I år, 2006, blir en ny utdanningsreform i videregående innført. Noen linjer blir slått sammen, ny kurs blir til, litt forskjellig. Planene er ikke helt ferdige ennå, men så vidt jeg vet skal det bli fastslått i en av de nærmeste dagene.

 

Uansett, så kan man ikke ta IKT driftsfag ut i fra nesten hvilket som helst GK og VK1 (Som forresten vil hete VG1 og VG2 fra høsten av), slik det har vært tidligere. Så vidt jeg husker, så må man gå Service og Samferdsel (Tidligere Salg og Service) i to år, og så ta IKT driftsfag. Eller om det ikke var ett år Service og Samferdsel og så to år IKT driftsfag. Dette er så vidt jeg har skjønt det som går på software-delen. Eller så kan man ta Elektro VG1, og så gå Dataelektronikk VG2 eller noe i den duren, jeg husker ikke hva VG3-kurset heter. Dette er det som går på hardware-delen.

 

 

Mott: Alt dette vil du få plenty med informasjon av i tiende klasse. ;)

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne tråden selv jeg. Går i 10. og er veldig interessert i alt som har med data å gjøre. Men vet ikke hvilken vei jeg skal gå. Er allmennfag en bra vei å starte på?

Tror jeg kanskje blir lei av data i løpet av de neste ti årene, så er allmennfag noe for meg?

Har gode karakterer på skolen, og vil gjerne ha en høyere utdanning enn bare VGS...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...