Gå til innhold

Hva er egentlig "Tier"?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tier er et nivå innen et hierarki av et system (her) eller en organisasjon. Tier verdien er stigende, noe som betyr at dess høyere tier, dess høyere (bedre) rang i hierarkiet.

 

Til dags dato har vi kun 3 tiers. Vanskelighetsgraden for å skaffe et sett stiger i henhold til tier.

 

La oss begynne med de såkalte Tier0-settene. Disse settene er satt sammen av blå (Superior, Rare) items. Disse settene finner du spredt utover i Scholomance, Stratholme og Upper/Lower Blackrock Spire. Settene er som følger:

 

Magister's Regalia - Mages

Vestments of the Devout - Priests

Dreadmist Raiment - Warlocks

Shadowcraft Armor - Rogues

Wildheart Raiment - Druids

Beaststalker Armor - Hunters

The Elements - Shamans

Lightforge Armor - Paladins

Battlegear of Valor - Warriors

 

Dette er standard-oppsettet. Dog liker alle cloth klasser som driver med PvP å ha Dreadmist, siden det gir mer stamina enn de andre cloth settene. Feral Druids liker også å vandre rundt med Shadowcraft, ettersom det gir stor uttelling i cat-form.

 

-------------

 

Så, videre til Tier1 settene. Disse settene dropper i Molten Core, så det krever at du har en raidende PvE guild for å komplettere et slikt sett. Disse er også bundet til hver sin klasse, så du kan ikke ha på deg f.eks. Felheart om du er Shaman. Settene er utelukkende av lilla (Epic) kvalitet. Disse settene er Tier1:

 

Arcanist Regalia - Mages

Vestments of Prophecy - Priests

Felheart Raiment - Warlocks

Nightslayer Armor - Rogues

Cenarion Raiment - Druids

Giantstalker Armor - Hunters

The Earthfury - Shamans

Lawbringer Armor - Paladins

Battlegear of Might - Warriors

 

Disse settene fikk ny grafikk for en stund siden. Hvis du lurer på hvordan noen av dem så ut, kan jeg røpe at VanCleef i The Deadmines har på seg den gamle versjonen av Nightslayer :D

 

-------------

 

Nå, til verstingsettene. For å skaffe disse, må du igjennom Blackwing Lair. Buksene dropper fra Ragnaros, og hatten fra Onyxia. Det er nå en god del guilds som har Molten Core, Blackwing Lair og Onyxia på farmstatus. De som ikke har det, kan se lenge etter disse settene. For å få disse, må en først ha såpass bra gear at man overlever i BWL. Disse settene er også utelukkede bestående av lilla (Epic) items. Det skal også nevnes at disse settene får en grafisk overhaling i patch 1.9 som kommer ut om en liten stund:

 

Netherwind Regalia - Mages

Vestments of Transcendence - Priests

Nemesis Raiment - Warlocks

Bloodfang Armor - Rogues

Stormrage Raiment - Druids

Dragonstalker Armor - Hunters

The Ten Storms - Shamans

Judgement Armor - Paladins

Battlegear of Wrath - Warriors

 

Håper dette var til hjelp.

 

~Hub

Lenke til kommentar

Woah tusen takk! :D Spesiellt til Hubman :)

 

Yep blir nok ikke noe nemesis med det første. Kanskje jeg får meg guild snart til å begynne Tier 1 :), selv om jeg nesten ikke har noe Tier 0 ennå ^^

 

Lurer på om det vil komme Tier 4 :p

 

Wow, bonuspoeng for ekstremt godt svar :D

Meget sant!

Endret av Icluz
Lenke til kommentar

Korrekt.

 

Men hvor mange poeng du putter inn i hvert talent angir rank på talentet.

 

4 poeng i Spirit Tap blir da et Tier1-talent i rank 4.

 

Lurer på om det vil komme Tier 4 :p

5365509[/snapback]

 

En kan vel ikke sprade rundt i lvl 60 utstyr når en er i lvl 70, kan man? :)

 

Tenker da på Burning Crusade :w00t:

Endret av Hubman
Lenke til kommentar
Også har jeg hørt at det er omvendt når de snakker om vanskelighetsgrad på instanser.

MC skal visst være Tier 5, BWL Tier 4, og AQ også Tier 4.... Gleder meg til Tier 1 eller 0 :D

5365679[/snapback]

 

Bullshit. Tier-systemet starter alltid lavt, og lavt er alltid dårligst.

Lenke til kommentar
Også har jeg hørt at det er omvendt når de snakker om vanskelighetsgrad på instanser.

MC skal visst være Tier 5, BWL Tier 4, og AQ også Tier 4.... Gleder meg til Tier 1 eller 0 :D

5365679[/snapback]

 

Bullshit. Tier-systemet starter alltid lavt, og lavt er alltid dårligst.

5366361[/snapback]

 

Er ikke det opp til blizzard å bestemme selv? Uansett er det litt synd jeg ikke kan finne igjen den linken der det sto :(

Lenke til kommentar

Frekkheten selv igjen ser jeg, jaja, kan ikke forvente annet av barn for tiden heller da.

Jeg formidler bare en ting jeg har lest, jeg påstår på ingen måte at det stemmer, min andre post var også et spørsmål, ikke en påstand, men for all del, når man tar feil så må absolutt folk oppføre seg som 14 åringer, men jeg har begynt å venne meg til det nå. :nei:

Lenke til kommentar

Ettersom Wikipedia alltid har rett, må jeg påstå et det du har fått med deg omfatter et helt annet system, og ihvertfall ikke tier-systemet da høyest tier er best uansett hvor mye en snur og vender på det.

 

Faktum er at tier systemet kun har blitt brukt til talents og armor, har ikke hørt et knyst om at MC er tier5 instance, og heller ingen rangering over vanskeligheten på instances.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

takker for gode svar. Riktignok har jeg ikke vært på et av disse stedene i det hele tatt, jeg er kun lvl 30. Har riktignok ikke hatt spillet lenger enn snart en måned. Så jeg forstår poenget, tier er bare betegnelse på kvalitet på sett. Og disse tier 3 settene er visst et mareritt å få tak i om man ikke har god status i et bra guild, samt noe flaks og dyktighet men fremfor alt j*vlig mye tid til å spille... Har jeg tatt poenget da?

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...