Gå til innhold

Ser denne bra ut eller? Rundt 7k


Anbefalte innlegg

Det er jo et nytt år nå og jeg kunne tenkt meg å kjøpt en ny pc. Tenkte jeg skulle legge meg på rundt 6500 kr. Spørs hva jeg får på bursdagen min og sånn.

Derfor lurte jeg på det oppsettet under her om det ser greit ut.

 

1. CPU: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Socket 939 512KB cache "Venice"=1850 kr på netshop.no

 

2. HK: Asus A8V-E Deluxe Hovedkort S939 PCI-E K8T890, SATA, GbLAN/W-lan, PCIe=950 kr på netshop.no

 

3. Ram: 1x OCZ 1024MB Premier Dual Channel

PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz=925 kr på netshop.no

 

4. Harddisk: Samsung Spinpoint P120S 250GB S-ATA II

8MB cache, 7200RPM, NCQ, Noise Guard=950 kr på netshop.no

 

5. Club3D Geforce 6600 256MB PCIe retail

256MB DDR/ TV-out/DVI/=895 kr på netshop.no

 

6. Kabinett: Matrix Miditower Sort 350W PSU

FW/USB/LYD i front av kab.=595 kr på netshop.no

 

7. DVD Rom: Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x

Intern PX-116A/T3BP bulk=149 kr på netshop.no

 

Sumtilsammen: 6314+Porto=6414 kr på netshop.no

 

 

 

Ser denne pc`en bra ut eller?

 

Har nettopp endra skjermkortet på den. Jeg vet ikke helt om jeg skal velge et annet Hovedkort egentlig.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

her er et lite oppsett... for det første så har det et langt bedre skjermkort, hovedkortet er veldig billig og det har fått veldig gode kritikker, prosessoren jeg valgte er på 2ghz, men den er veldig overklokkingsvennlig, så du burde med letthet klare 2,2 - 2,4Ghz på helt normal luftkjøling. hadde jeg vært deg ville jeg valgt en annen ram, men da vil du gå over budsjettet..

 

oppsett.

 

EDIT: la til en annen cpu kjøler, du kan godt fjerne den og likevel gjøre ganske god overklokking, men jeg la den til for og få lavere tempraturer hvis du skal klokke, hvis du ikke skal klokke så ta og fjern den :!:

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hallo? Hvis jeg hadde bedt om at dere skulle komme med bedre skjermkort hadde jeg seff spurt. Hvorfor i all verden skal jeg ta et annet skjermkort?

Jeg bruker maskina til stortsett disse tingene:

Surfing

Chatting

Leking med programvare

Høre på musikk

Programmering

Kanskje litt spill.

De spillene jeg kommer til å spille i såfall funker på de aller fleste gamle skjermkort også.

 

Men så var det grunnen til at jeg burde bytte skjermkortet da?

 

 

Så nettopp igjennom den pc`en som en av dere andre har satt opp og den ser ikke bedre ut enn den jeg satt opp. Dårligere prossesor har den også. Mulig jeg kjøper et oppgraderingskit og kjøper noe ekstra der da.

Men som sagt. Jeg trenger IKKE noe bra skjermkort.

Endret av wil
Lenke til kommentar
Hallo? Hvis jeg hadde bedt om at dere skulle komme med bedre skjermkort hadde jeg seff spurt. Hvorfor i all verden skal jeg ta et annet skjermkort?

 

I tillegg skriver du; ser denne pcen bra ut eller?

 

For å hjelpe må vi i første rekke vite hva maskinen skal brukes til. Du spør om maskina ser bra ut, og får svar om at skjermkortet er noe utdatert og kanskje burde byttes ut med et annet noe som kanskje tyder på at du kan få noe bedre for en litt større penge? Skjermkortet er faktisk en vesentlig del når du spør om maskina ser bra ut.

 

Ellers ser vel maskinen bra ut, så lenge du selv vet hva du skal bruke den til, noe som ikke så spesielt kravstort ut så holder vel den maskina der mer enn nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...