Gå til innhold

Nytt AGP kort, max pris i overkant av 1000kr


sablabra

Anbefalte innlegg

Hei. Det kommer så veldig mye nytt og flott i 2006, så jeg skal presse litt mer liv ut av den pcen her før det blir en helt ny pc:

Amd athlon xp [email protected](3000+)

Abit nf7-s v2.0

512mb ram

radeon 9600 256mb

 

Jeg tenkte derfor å kjøpe nytt grafikkort, til litt over 1000kr. Har dere noen tips? Jeg så på et xfx 6600gt til 1250kr. Er det noe særlig? Jeg så også på et 6800le til 971kr. Er det noe bra? Jeg skal klokke så langt som mulig med stock kjøleren, og gjerne softmodde dersom det er mulig å åpne noen flere pipelines feks... Men jeg gidder ikke å spandere på en ny kjøler i tillegg :roll: .

 

Tusen takk for alle tips :w00t: . Trenger svar raskt, hvis ikke bestiller jeg xfx 6600gt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste nå på et annet forum om en som hadde åpnet opp de ekstra pipelinene med gainward, og det funket, så da funker det sikkert hvis jeg kjøper og ;) . Det skal vel ikke være noen forskjell om det er demovare? Hvis jeg bestiller 6800le kan jeg også avse nok penger til den kjøleren her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306460&cks=PRL

Jeg går nok for den kombinasjonen da :)

 

EDIT: Forresten, innebærer det noen risiko å åpne opp resten av pipelinene? Man gjør det vel bare med rivatuner?

 

EDIT2: Prisen blir _nøyaktig_ den samme som xfx 6600gt da :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Hvis jeg var deg ville jeg gått for ett 6800LE... Det er et kanonkort med tanker på softmodding...

5364918[/snapback]

 

Ja, det ser sånn ut. Men jeg kom til å tenke på hvis jeg kjøper demovare, så kanskje noen har prøvd å åpne resten av pipelinene, men så funket det ikke og leverte det tilbake... :hmm::dribble:

 

EDIT: nahojdat: Fikk du åpnet alle 16 pipelines?? :dribble:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Jaja, da var den kjøleren her bestilt: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306460&cks=PRL

Sammen med det grafikkortet her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305088&cks=PLS

 

Ser ut som om det blir litt billig moro, 1367kr inklusive frakt ble det da :)

Håper jeg overlever med den pcen her frem til nvidia kommer med g80, og amd am2 blir utbredt ;)

 

EDIT: Gjorde jeg et godt kjøp da? :ermm: Blir uansett sikkert morsomt å leke litt med Nvidia, siden jeg kun har hatt radeon 9600 256mb, som skal få en velfortjent hvil :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
EDIT: Gjorde jeg et godt kjøp da? :ermm: Blir uansett sikkert morsomt å leke litt med Nvidia, siden jeg kun har hatt radeon 9600 256mb, som skal få en velfortjent hvil :)

5365062[/snapback]

 

Det eneste alternative i den prisklassen var f.eks. å kjøpe et brukt kort.

Men det kan være ett veldig bra alternativ hvis du er heldig.

Lenke til kommentar

Jaja, jeg avbestilte gainward 6800le og gikk heller for xfx 6600gt sammen med en zalman vf-700cu med leds. Håper jeg får klokket det langt... Gjorde jeg et klokt eller dårlig valg? Det virker som om sannsynligheten for å få åpnet alle pipelinesene har minket, så da gikk jeg heller for 6600gt, pluss at 6600gt har nyere teknologi vel?

Lenke til kommentar

Det er egentlig litt tidlig å bumpe den her, men jeg kom plutselig over det kortet her: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=155607

Hvor mye bedre vil det yte?? Er det verdt prisøkningen? Eller vil jeg ikke klare å utnytte det på grunn av resten av det dårlige systemet? Eller gjør jeg klokt i å kjøpe 6600gt? Over 2000kr er jo egentlig 1000kr mer enn først planlagt da... Eller vil jeg kunne klokke 6600gt langt med zalman kjøleren?

Takk for raskt svar, da jeg må få svar før det er for sent å avbestille!

Lenke til kommentar

Da har jeg mottatt kortet og kjøleren. Stock fikk jeg 3240 i 3dmark 05, og nå har jeg økt hastigheten fra 500/1000 til 600/1160 :) . Da får jeg ca. 3800 poeng. Men jeg må formatere pcen, så kanskje det går litt bedre. Kjøleren er jeg kjempefornøyd med, selv om ramen står for nærme kjernen, slik at de små ramkjølerne ikke passer helt. Idle temperatur ligger nå på 41c med vifta på kun 5V og 600/1160, og den ekstremt støyende stock-kjøleren lå på 44c uklokket! Jeg har ikke fått testet skikkelig load enda, men tempen ligger på rett under 50c etter 3dmark 05 :) .

En liten advarsel: Stock-kjøleren er _ekstremt_ støyende, og jeg er ikke særlig kresen på støynivå. Zalman kjøleren på 5V hører jeg ikke.

 

Men nå er det formatering og battlefield som står på lista. Jeg kommer med oppdatering på hvordan det greier seg der ;) . Er dritt lei av å kjøre på low med radeon 9600, mitt forrige kort.

Lenke til kommentar

Hm. Kontaktet salgsavdelingen hos komplett.no, fikk høre der at 8xAGP ikke var kompatibelt med mitt ovennevnte HK som støtter 1x/2x/4x AGP?

Sa det hadde noe men volt å gjøre og videre at jeg måtte gå for et PCI-kort?

 

Pokker, hadde gira meg opp angående 6800LE :hmm:

 

Noen som vet et bra og billig alternativ for mitt vedkommende?

 

Håper dette ikke er å stjele tråden :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...