Gå til innhold

Test av Microsoft Ergonomic Keyboard 4000


Lock-Aze

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg dette tastaturet da mitt gamle MS Natural PRO led "coladøden" har hatt det i over 4 år og begynte letingen etter ett nytt natural Keyboard, etter å ha lett en del så fant jeg MS sitt natural keyboard. Jeg kjøpte ett og brodern kjøpte ett. Dette er gode tastatur for den som liker natural keyboard, jeg vil si de er bedre enn Logitech sine natural tastatur. Det som er abret med dette tastaturet er at det har en viss tilvennings-tid, selv for meg som er vant med natural tastatur, så brukte jeg 2 dager på å venne meg til det, en annen ting er at A'en har en stygg tendens til å bli "hard" (grunnet den noe spesielle utformingen på tastaturet, så fikk jeg 2 tastatur på rad der a'en hengte seg opp og ble vanskelig å trykke ned) Altså er dette mitt tredje tastatur. Nå kan det nå hende jeg har vært litt uheldig, eller at det "går over" (jeg kjøpte det lokalt, så var bare å returnerte og henta nytt dagen etterpå) Ellers er dårlig driverstøtte i linux og det faktum at det MÅ kobles til en USB port også noen små minus.

 

Ellers har jeg bare positivt å si om det, det fungerer knall, driverne er knall (rart at windows drivere skal fungere fint med windows gitt :whistle: ) knappene er semiharde å trykke på uten at de bråker som ett uvær..!

 

Alt i alt vil jeg gi det 4 av 6 grunnet det at jeg måtte bytte 3 tastatur og brodern måtte bytte 2 for å finne ett der a'en ikke hengte seg. Har dog IKKE hørt om andre med samme problem og siden vi kjøpte tastaturene samtidig og fra samme butikk, så kanskje det bare var det at vi var litt uheldig og fikk en mandagsbatch...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Har akkuratt det samme problemet med a-tasten. Kompisen som har det samme også. Men siden begge har handlet på internett blir det litt stress å holde på å sende tilbake til tide å utide.

 

Men fikk du et med "normal" a-tast til slutt ?

 

Ellers er tastaturet helt topp etter min smak, selv om jeg savner litt gode gamle logitech :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hiver meg på her, om enn litt sent. ;)

 

Mitt MS Natural Elite tok kvelden for en stund tilbake, så jeg har lett etter en erstatning en stund. Ville helst ikke ha et trådløst, så når jeg fant dette var det bare å hoppe på. Veldig godt fornøyd med den avgjørelsen. Behagelig utforming, gode taster. I tillegg så har jeg for første gang faktisk begynt å bruke ekstra tastene, iom at de er mulig å stille inn akkurat som du vil selv. Det krever litt tilvenning å skrive på et natural keyboard, men kommer du deg igjennom ett par timer med bruk går du aldri tilbake! :D

 

A-tasten har jeg ikke hatt noen problemer med, mulig jeg har vært heldig der. Vil anbefale det på det varmeste.

Endret av josh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...