Gå til innhold

Hvorfor rakke går man til angrep i diskusjoner?


Christian86

Anbefalte innlegg

Diskuterte med en bekjent om hvorfor jeg ikke likte venninen hennes. Når så jeg avsluttet diskusjonen med hvorfor jeg ikke likte hun, så skippet jenta over det jeg hadde skrevet og skjelte meg ut for å ikke stå for hva jeg sier (altså begrunne det).

 

Smålei av hele diskusjonen og at hun ikke leste hva jeg skrev så slettet jeg hun og logget av (blokket henne og). I dag våknet jeg opp til en mail hvor jeg plutselig var homo fordi venninen hadde avvist meg for noen år siden.

 

Det jeg lurer på; hvorfor må folk (er ikke første gang dette skjer i en diskusjon) ta den lette veien ved å angripe personen med utskjelling?

 

Er dette noe jenter gjør mer enn gutter? For i de diskusjonene jeg har opplevd så er det strengt tatt jenter som er verst. Kaller hverandre hore osv...

 

(savner emnefelt nr to nå) :(

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men er det en måte å unslippe diskusjonen?

 

Man ser at man tar feil, eller personen har grunn til å mene det han/hun mener.Ettersom en ikke kan argumentere mot, eller oppføre seg så velger en å angripe motstanderen for å tilintetgjøre objektet og dermed gjøre tapet mindre sviende for stoltheten?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Den erfaring eg har gjort meg på dette området er at dei som tyr til personangrep og liknande usakleg oppførsel i diskusjonar er dei som har minst å fare med sjølve... :cool:

 

Kanskje det kan ha noko med at vedkomande føler seg treng opp i eit hjørne, og derfor går rett i forsvar...? Nei, ikkje veit eg - åtferdspsykologi er ikkje mitt felt... ;)

Lenke til kommentar

husker en lærer sa:

 

mennesker er som hunder. De smarte snakker av og til, samme som schæfer. Men når de snakker så hører folk.

 

De mindre smarte eller oppmerksomhetssyke lager bråk og støy konstant, akkurat som pudler.

 

 

Uansett; jeg tror nok at det er mer en strategi for å tilintetgjøre objektet man står ovenfor. Dette for å ungå at stoltheten/egoet blir såret over tapet.

 

 

Hvorfor skal en måtte trekke mennesket i tvil? Jo, for når du trekker mennesket i tvil, så er du kanskje heldig og får andre til å tvile på personen. Selv om en så tar feil, så er det en fin strategi for å overbevise folk om at en selv har rett :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...