Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DHCP i XP, problemer


Anbefalte innlegg

Har et rart problem med nettverksinnstillingene i XP. Jeg bruker DHCP for automatisk å få IP fra 3com ruteren. MEN, nå har XP begynt å bli vrien. Jeg får nemlig ikke noen IP adresse. Lan-tilkoblingen står bare og "acquiring network adress" i det uendelige. Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Setter IP manuelt til jeg får dhcp til å funke igjen.

Endret av sveioen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skjer om du tar ipconfig /renew?

5364386[/snapback]

 

Får bare "Could not..........renew IP adress"

 

Prøvd å restarte routeren?

 

Ellers kan det være en ide å prøve en oppgradering av driveren til nettverkskortet.

5365064[/snapback]

 

ja, ingen forskjell

Lenke til kommentar
Prøv å oppdatere firmware til routeren, og prøv å se om en annen maskin tilkoblet routeren får tildelt IP.

5365515[/snapback]

 

Firmwaren er allerede oppdatert til siste utgitt. Ruteren funker fint med de andre PCene i nettverket (de får IP uten problemer)

Lenke til kommentar

Prøv:

http://cexx.org/lspfix.htm

 

Last ned LSPFix.exe og kjør den

 

Du skal ha mswsock.dll, winrnr.dll og rsvpsp.dll i den venstre ruta, har du noen der som er ukjente for deg og som ikke gir noen mening(søk på google først ;)) så markerer du de og trykker på pila til høyre...

Om du har noen i høyre rute, så kan det være noe fra antivirusen elns., er det det, så flytter du den over til vinduet til venstre...

 

Om du nå har noen ting i det feltet til høyre, så trykker du "Finnish>>" nedert i programmet...

Lenke til kommentar
Prøv:

http://cexx.org/lspfix.htm

 

Last ned LSPFix.exe og kjør den

 

Du skal ha mswsock.dll, winrnr.dll og rsvpsp.dll i den venstre ruta, har du noen der som er ukjente for deg og som ikke gir noen mening(søk på google først ;)) så markerer du de og trykker på pila til høyre...

Om du har noen i høyre rute, så kan det være noe fra antivirusen elns., er det det, så flytter du den over til vinduet til venstre...

 

Om du nå har noen ting i det feltet til høyre, så trykker du "Finnish>>" nedert i programmet...

5366326[/snapback]

 

Hadde mswsock.dll, winrnr.dll og rsvpsp.dll, så var vel ikke noe feil her..

 

hva det virker for andre pcer, så kan du vel sette en statisk ip, å så se om du får kontakt..

5366960[/snapback]

 

Det er det jeg gjør nå. Problemet er at jeg ikke kan nå PCene i workgroup når jeg setter manuell IP.

Lenke til kommentar
Statisk IP skal ikke være noen hindring for det, får du kontakt med de andre maskinene om du skirver \\ip-adresse ?

5367361[/snapback]

 

hmm, når jeg skriver \\ip-adresse og trykker enter kommer det umiddelbart opp en error om at maskinen ikke kan nås/ikke er tilgjengelig eller noe. Ikke helt 100% sikker hva det står i erroren da jeg ikke er hjemme.

 

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar

Noen få tanker:

 

Har du dobbeltskjekket at kabler sitter i, evt kryssbyttet kabel fra pcen som tuller med en som fungerer?

Har du prøvd å kjøre XP tilbake til en tidligere fungerende installasjon?

Da du satt en statisk IP, passet du på å få en i samme subnet som de andre maskinene dine?

 

M.

Lenke til kommentar
Bruk dette programmet så vil problemet ditt bli løst. Jeg har hatt det problemet 1000 ganger http://www.xp-smoker.com/freeware.html

5370869[/snapback]

 

Funka ikke dette heller!

 

Du bør jo også sjekke om du kan pinge de andre pcene. Hvis du ikke kan det, så ligger det i router e.l.

Hvis du får svar, så ligger problemet i win.

 

cmd-->ping (ip til en annen pc)

5371665[/snapback]

 

Får pinget uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...