Jump to content
Sign in to follow this  
gamerman

Asus A8N Sli Premium , sata drivere ?

Recommended Posts

Hei

Jeg har hatt dette kortet en god stund nå , det fulgte ikke med noen Sata driver diskette.... Virker som den klarer seg uten ... Men nå som jeg sjekket litt rundt på installasjons cd`en (bruker update på nettet så dere vet det) så fant jeg dette :

untitled3kf1.th.jpg

Jeg har to sata disker : Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM ,Western Digital Caviar 400GB SATA16MB7200rpm .

Trenger jeg å installere noe av Raid eller Sata driver Silicon diskette ?(altså lage en også installere?)

Veldig kort forklart er RAID datalargring på 2 eller flere fysiske forskjellige disker som opptrer som èn enkelt disk for operativsystemet.

Brukes ofte for sikkerhet (lagring på flere disker samtidig), hastighet (lese/lagre fra flere disker samtidig) eller begge deler samtidig (krever mange disker).

Jeg har koblet 2 disker til en Silicon Image RAID-kontroller på mitt hovedkort, men har ikke satt de opp i noe "array" så de fungerer som helt vanlige disker.

Dog, jeg må installere drivere til RAID-kontrolleren for å få de til å fungere i Windows, selv om jeg bare vil koble diskene til uten noe RAID-funksjonalitet/array.

Samme gjelder om du skal installere Windows på disker tilkoblet en kontroller, enten de er satt opp i array eller ikke, og er da du trenger RAID-disketten.

Edited by skag1