Gå til innhold

Noen som bygger i Bergen?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Lurte på om det er noen pålitelige mekkefingre som hadde giddet å skru litt på maskinen min. Du må befinne deg i Bergen, og helst være over 13, til tross for at jeg vet at mange 13-åringer har skampeil.

 

Er ikke så veldig avansert det som skal gjøres, men det innebærer flytting av HK fra et kabinett til et annet, installasjon av kjøling, nytt skjermkort, og SATA-disker.

 

Jeg betaler selvsagt en grei timelønn, og kan levere og hente maskinen. Jeg er avhengig av å få det gjort fort, rundt den 20. januar.

 

Ta kontakt her hvis du er interessert i "giggen". :D

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe. Hvor mye betaler du da ?

Vannkjøling eller luftkjøling ?

5363936[/snapback]

 

Vel, det kommer an på.

 

Tror det blir vanlig kjøling, men den må være hissig. Har et ASUS 875P NEO HK, som jeg beholder. Kabinettet jeg har er grusomt, så det må over i et nytt, og hvis jeg får tilstrekkelig kjøling i det, pluss en god prosessorvifte på 2.8 Ghz Prescott-prosessoren skal det duge.

 

Har to IDE-disker som skal over i den nye, fra den gamle, samt to nye SATA disker som skal inn.

 

Skal kjøpe et nytt skjermkort, snuser på 7800 GT, får se hva det blir til.

 

Minne går fra den gamle og rett inn i den nye, 2 x 512. Mulig jeg hiver i litt mer på senere tidspunkt.

 

Brennern skal monteres i den nye.

 

Alle USB/FW/AUDIO-porter må selvsagt funke i det nye kabinettet.

 

Burde vel være gjort på 4-5 timer (med god tid), så kanskje en 800-1000,-?

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Dang! Synd jeg ikke er i Bergen da, pengene hadde kommet godt med, og det for noe som er gøy å jobbe med!

5363989[/snapback]

 

Håper det er flere som tenker som deg, men som faktisk *er* i Bergen!

 

Forøvrig ønskes det selvsagt et god nytt år.

 

mvh

kjetilfb

5365241[/snapback]

 

 

Dette er ikke noen vanskelig jobb, og jeg har god tro på at du klarer det fint selv. Så sparer du pengene dine.

 

Jeg ville ikke beregnet noe mer enn en time for å utføre et kabinettbytte.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Denne jobben følte jeg for, men, er 13(har dog, montert endel pcer i mitt liv, og har selv flyttet min egen pc(hardware) over til et annnet kabbinett)

 

Men , er jo som alle andre(eller bare meg?) redd for å ødelegge noe.

Lenke til kommentar

Dette er ikke noen vanskelig jobb, og jeg har god tro på at du klarer det fint selv. Så sparer du pengene dine.

 

Jeg ville ikke beregnet noe mer enn en time for å utføre et kabinettbytte.

5365413[/snapback]

 

En time??!? Gi meg et kvarter - og jeg gjør det gratis... Synd jeg bor langt unna, ikke sant? :roll:

Lenke til kommentar

Godt nyttår!

Det virker som du har teknisk sans :) Prøv og gjør jobben selv. Det finnes mange guider som er enkle å følge på nettet. Selfølgelig kan ting gå galt, men det skal egentlig mye til. Bruk god tid :).

EDIT: Hadde jeg bodd i Bergen så skulle jeg ha gjort det gratis :D

Endret av Tha sims
Lenke til kommentar

Så lenge du ikke er hardhendt og bruker makt, og er forsiktig med skarpe kanter/skrujern rundt hardware, så er jeg 100% sikker på du klarer å montere selv. Det er bare litt skruing og kabling.

 

Bor i Bergen og bygger selv PC'er, hadde gjort det gratis jeg også, men kan ikke forstå hvorfor du ikke prøver selv.

Lenke til kommentar

Noe betaler andre for å skifte hjul på bilen også 2 ganger i året.

 

Ikke mas for mye med hvorfor :p

 

Når det er sagt så er hardware forumet ikke egentlig riktig sted for å leie folk.

Meningen er vel å utveksle gode råd og erfaringer slik at man kan bli flinkere og få mer forståelse for hva hardwaren er, særlig i sin egen maskin.

 

I hardware åndens navn :innocent: bør du heller prøve å bygge pc'en din selv.

Vi er ev. her får å gi deg råd underveis.

Lenke til kommentar

Jeg har bygget flere maskiner, jeg - blant annet den som nå skal flyttes og oppgraderes. Grunnen til at jeg vil ha en som gjør det for meg er at etter alt og dømme liker personen det han gjør (i motsetning til meg), har tid til det han gjør (i motsetning til meg), og er flink i det han gjør (igjen, i motsetning til meg).

 

Dekkene skifter jeg forøvrig selv, hvertfall som oftest. :roll:

 

Bra at det er litt interesse, jeg begynner å shoppe litt hardware i mårra, så får vi se hva det blir til. Fortsett å komme med innspill! :thumbup:

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Hehe. Hvor mye betaler du da ?

Vannkjøling eller luftkjøling ?

5363936[/snapback]

 

*bla bla bla* Har et ASUS 875P NEO HK, som jeg beholder*

 

mer bla bla

 

Skal kjøpe et nytt skjermkort, snuser på 7800 GT, får se hva det blir til.

 

Innspill?

5363960[/snapback]

 

 

Her har jeg ett innspill. Såvidt jeg vet er 875P-chipsettet, i likhet med f.eks 865 bare utstyrt med AGP, mens 7800GT-korta kun er PCI-e. Derfor vil ikke dette kortet passe.

Lenke til kommentar
Her har jeg ett innspill. Såvidt jeg vet er 875P-chipsettet, i likhet med f.eks 865 bare utstyrt med AGP, mens 7800GT-korta kun er PCI-e. Derfor vil ikke dette kortet passe.

 

Ah.. Endelig gode innspill. ;) Så hva foreslår du? Nytt HK (finnes det HK som har PCI-E, og støtter Pentium-prescott prosessoren?) eller et AGP-skjermkort?

 

mvh

kjetilfb

Lenke til kommentar
Synes dette er kjempefint :) lykke til!

 

Hvor mange av oss har fått betalt for å sette sammen/reparere/oppgradere pc?

Tror folk med interesse for data og hardware er den mest utnyttede hobbyen ever.

5366681[/snapback]

 

 

Det er jo bare og ta seg betalt det, gjør du det gratis så vil ikke folk betale uansett.

Lenke til kommentar

I Promise. Om man ikke sier at man skal ha betaling betaler heller ingen folk. Har erfaring :p

Driver selv med supportering, reparering og jobber på databutikk og som oftest spør folk hvor mye man skal betale. Da gjelder det å ikke ta av :p. Dette kan være vanskelig noen ganger

Desverre bor jeg ikke i Bergen, så jeg får ikke gjort det for deg.

Egentlig skjønner jeg godt at folk som ikke kan så mye er forskiktig med å drive med slike ting.

Å jeg kan aldri tenke meg at en som driver med rørlegging til vanlig begynner å skifte motorer i på bilen uten å ha lest en ting om det. :p.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...