Gå til innhold

Finner ikke disken på IDE-slot


rstroem

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Vet ikke om det er postet et likt problem før, men jeg fant det ikke iallefall...

Jeg er en lykkelig fildeler som nylig har kjøpt meg en ekstra disk på 250 gig siden det begynner å bli fullt på de gamle. Den nye disken er en IDE disk siden jeg ikke har flere S-ATA slotter igjen på HK. Men, jeg får ikke kontakt med disken! Den er koblet til på secondary IDE slot på HK og Jeg har prøvd alle mulige komb på kabelen sammen med mulige komb på disken(CS/M/S). Den får strøm og den fungerer(har sjekket den på primary IDE). Har vært i BIOS og sjekket at secondary IDE står på auto search.

Hva er det jeg overser? Har ikke veldig mye greie på dette med HW, men håper noen kan hjelpe meg med litt feilsøkingstips. Mitt hovedkort er av typen MSI 865PE NEO 2 i tilfelle det er av betydning.

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, disken blir ikke listet opp ved oppstart. Disk Management "ser" ikke disken i det hele tatt, så det er ikke mulig å lage partition. Virker som Secondary IDE slot ikke "virker", men jeg finner ikke ut i BIOS hvor man "trigger" denne. Har hatt en kamerat, som har litt mer peiling enn meg, på besøk uten at vi har kommet noe videre. HK er helt nytt, fikk det nylig byttet på reklamasjon, så jeg begynner å lure på om det er noe feil med det... Men det var dette med feilsøking på det, da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...