Gå til innhold

AdSense eller TradeDoubler til et forum?


Anbefalte innlegg

Har tenkte å lage et forum til et nettspill som er veldig populært nå for tiden. Har tenkte å legge inn litt reklame for å dekke webhosting utgiftene og lurer derfor på hva slags reklame som egner seg best til et forum. AdSense eller TradeDoubler? Detter er jo to firmaer man kan stole på så regner med at det blir et av de to.

 

Tusen takk for hjelp :)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ville uten tvil valgt AdSense. Der får du betalt pr. klikk, og annonsane som blir vist er garantert relevante til teksten på sida. Det er og hovedsaklig berre tekstannonsar.

 

TradeDoubler betaler vel gjerne ofte berre for kvart salg som kjem fra klikk på annonsar, noko som er veldig sjelden, men gjerne betaler bra når det først skjer.

 

AdSense gir deg derfor ei jevnare inntekt enn TradeDoubler vil, og i dei fleste tilfeller vil det og betale meir.

Lenke til kommentar

Hvis du skriver at folk skal trykke på Adsense reklamen, bryter du retningslinjene.

 

Men, adsense avslutter plutselig kontoen din helt uten grunn.

Det skjedde med meg og mange jeg kjenner + over 61 000 andre websider.

 

Alt jeg fikk vite var:

 

Vi har oppdaget at ugyldige klikk har blitt generert på

Google-annonsene plassert på sidene dine. Vi har derfor avsluttet

AdSense-kontoen din.

Vennligst legg merke til at dette er gjort for beskytte interessen av

AdWords-annonsørene.

 

En utgivers webområde kan ikke ha ugyldige klikk på noen annonser,

inkludert men ikke begrenset til klikk som er generert fra:

 

- en utgiver på egne websider

- en utgiver som oppfordrer til klikk på hans eller hennes annonser

- automatiske klikkprogram eller enhver annen form for upålitelig

software

- en utgiver som endrer en del, eller deler av annonsekoden eller

utformingen, visningen, målrettningen

 

Og jeg er 100% sikker jeg ikke har gjort noe av det.

 

Så, du kan prøve adsense, jeg tjente fort mye penger, men hvis de plutselig avslutter kontoen din er det slutt.

 

Det virker jo også ganske lett å ødelegge for andre ved å klikke mange ganger eller "automatiske klikkprogram eller enhver annen form for upålitelig software" siden Google ikke gir ut noe informasjon om hvem som står bak.

Endret av Gyn3r
Lenke til kommentar
Eg ville uten tvil valgt AdSense.

Da tror jeg jeg går for AdSense! :)

 

Takk for advarselen Gyn3r :thumbup:

 

 

Noen som vet hvordan jeg legger inn AdSense reklamen i forumet (phpBB)? Må jeg lage en side som inkluderer forumet og legge inn AdSense reklamen der?

 

Tusen takk!

Endret av phex
Lenke til kommentar

Må Google godkjenne siden min før jeg får ha AdSense reklame på siden? Tar det lang tid? Og er det noen som vet hvordan jeg legger inn AdSense reklamen i forumet (phpBB)? Må jeg lage en side som inkluderer forumet og legge inn AdSense reklamen der?

 

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Eg ville uten tvil valgt AdSense.

Da tror jeg jeg går for AdSense! :)

 

Takk for advarselen Gyn3r :thumbup:

 

 

Noen som vet hvordan jeg legger inn AdSense reklamen i forumet (phpBB)? Må jeg lage en side som inkluderer forumet og legge inn AdSense reklamen der?

 

Tusen takk!

5363101[/snapback]

 

 

Du kan vel redigere på templaten til forumet... akkurat hvordan du gjør det vet jeg ikke men det står stikkert i manualen.

Lenke til kommentar
Du kan vel redigere på templaten til forumet... akkurat hvordan du gjør det vet jeg ikke men det står stikkert i manualen.

5365818[/snapback]

Men det er ikke alle templates som er under GPL lisensen, så du må nok lese disclaimer til templaten før du gjør noe.

Lenke til kommentar
Kan ikke anbefale TradeDoubler.. brukte de en gang, og plutselig hadde de endret betalingen uten å gi beskjed. Tror det endte opp i at jeg ikke fikk noe som helst.

5366268[/snapback]

Leit å høre, men takk for advarselen! Skal ikke bruke TradDoubler.

 

Fant to artikler om hvordan man legger inn AdSense reklame på et phpBB forum:

 

Placing Google Adsense on your forum

 

Add a Google Adsense skyscraper down the left-hand side of your board

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...