Gå til innhold

Ny Gaming PC, ikke for dyr!


Anbefalte innlegg

Altså, til nå har jeg brukt familiens pc, men jeg får meg jobb snart og har tenkt å spare til egen.

 

Den skal brukes til surfing på nett og spill, pluss litt musikk og film.

Men, jeg veit ikke hva som blir billigst, å kjøpe en ferdig bygd pc, eller kjøpe delene sammen.

 

jeg trenger ikke noen særlig stor harddisk, jeg veit at de heftigste pc'ene som man får kjøpt ''ferdigbygd'' gjerne har 200 gb og sånn, men egentlig trenger jeg ikke mer enn 120, så kanskje jeg sparer på det...

 

Jeg har ikke særlig peilin som dere sikkert skjønner etter å ha lest her, så jeg tar imot anbefaliinger med åpne armer :)

 

Også, Dell har noen ganske billige pc'er som er satt sammen, men jeg har ikke hørt noe godt om dem...hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alt ettersom hvilket budsjett du satser på har de fleste webshoppene gode tilbud på ferdigbygde maskiner. Har du en grense på max 10k vil du få brukbare specs med LCD skjerm til den prisen. Det er ikke nødvendigvis billigere å bygge selv, og kjøper du ferdigbygd følger somregel XP med også. Ellers har Datakjeden en PC med knallgode specs til 12495,- link her

 

Har du et budsjett under det, kan det kanskje være greit å bare sette sammen en pakke med de delene du selv vil ha.

 

Dells billigPCer KAN være bilige sålenge du kjøper rimeligste versjon, men straks du begynner å plusse på med litt ekstra er de plutselig dyre. Og de aller rimeligste versjonene har som oftest ikke særlig gode muligheter for oppgradering.

Endret av Raimop
Lenke til kommentar
Vel helst så mye som mulig under 10k, IKKE over!

Så den du linka til ble litt for dyr :p

 

Vel, den hvermanns pc'en så kanskje litt svak ut, med 3200+ cpu bare...

5364756[/snapback]

En AMD64 3200+ er ikke svak. Det holder i massevis for de fleste.

 

Hvorfor skriver du ikke nøyaktig hvor mye penger du vil bruke på pc i stedet for at folk skal komme med anbefalinger som ikke passer deg i det hele tatt? ;)

 

Edit:Kanskje en av disse er noe for deg?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...