Gå til innhold

2*1024 mb brikker for OC erfaringer og timings


Anbefalte innlegg

Hei lurte litt på om den harde kjerne av Overklokkere kunne gi noen tips til 2*1024mb ram og gjerne spec du kjører med.

Ska bestille på til uka nytt minne først og fremst for å øke til 2gb, siden det er rammen som holder meg litt tilbake på spill. Lang load tid= gørr kjedelig :mad:

vurderer å gå etter disse Crucial PC4000 BallistiX etter å ha sett litt på denne linken xtremesystems noen andre som er kansje like bra og ikke fult så dyre.

Takk for alle svar.

 

Edit: Kjøre på AMD basert sys

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei lurte litt på om den harde kjerne av Overklokkere kunne gi noen tips til 2*1024mb ram og gjerne spec du kjører med.

Ska bestille på til uka nytt minne først og fremst for å øke til 2gb, siden det er rammen som holder meg litt tilbake på spill. Lang load tid= gørr kjedelig :mad:

vurderer å gå etter disse Crucial PC4000 BallistiX etter å ha sett litt på denne linken xtremesystems noen andre som er kansje like bra og ikke fult så dyre.

Takk for alle svar.

5362174[/snapback]

 

Jeg er i alle fall fornøyd med mine OCZ brikker, selv om dette er 2*512.

 

http://overklokking.no/art.php?artikkelid=20134

 

EDIT Timings: 3-4-4-8, vet dette er høyt, men har du intel så tror jeg det skal gå.

 

Det er joogså PC4000 da

Endret av Mixy
Lenke til kommentar
Kjører med AMD men det ska nu gå på de og.

5362230[/snapback]

 

Hvis du kjører AMD så blir det der kanskje litt for høye timings, men allikevel det finnes ikke mange gode OC 2048 brikker ennå, de fleste har som regel høye timings, men selvfølgelig så finnes det noen ^^

 

Kommer ikke på noen i farta nå :p Sorry...

Lenke til kommentar
Er det noen som har fått prøvd disse OCZ 2048MB Dual Channel Performance brikkene. så jo bra ut rimelig ram, forholdsvis nye så kansje ikke mange som har prøvd de ennå.

Edit: fant en side på nettet der de hadde overklokket det til 490MHz DDR med 2,9v med samme timing som standar. Er vel ikke mer å hente

5370799[/snapback]

 

 

Hvis man får de opp til 490 med standard timings så er det båre å legge seg til støvet, det er isåfall helt rått ^^

Lenke til kommentar

fant det hær link, men det er vist et intel oppsett. Ikke sikker på om det har noe å si da.

Noen som kansje har noen andre, som er bra eller kansje bedre til rundt 2000 ellers blir jeg å bestille disse så snart de har de inne. Vært ute å brukt så mye penger i jula så disse Crucial PC4000 BallistiX blir for dyr for meg. :innocent:

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
fant det hær link, men det er vist et intel oppsett. Ikke sikker på om det har noe å si da.

Noen som kansje har noen andre, som er bra eller kansje bedre til rundt 2000 ellers blir jeg å bestille disse så snart de har de inne. Vært ute å brukt så mye penger i jula så disse Crucial PC4000 BallistiX blir for dyr for meg.  :innocent:

5371844[/snapback]

*bump*

Edit: bestiller disse jeg på mandag jeg, mangler da bare hk og cpu

Endret av curtiis
Lenke til kommentar
Jeg har disse OCZ brikkene og er veldig fornøyd med dem..

5397461[/snapback]

Fine brikker, men litt dyrere en de OC brikkene jeg kikket på Link Crucial PC4000 BallistiX blir for dyr for meg, og egentlig litt drøyt å betale det dobbelte nå de OC brikkene holder nok for en stund for meg. Ikke sikkert de klokker så veldig bra de brikkene men som linken lenger opp sa så er de fått opp i nesten 490mhz eller om du vill 245MHz DDR med 2,9v med samme timing som standar. Ska nå prøve blir nå værtfall nokk til det jeg har nå, så får vi se når jeg oppgraderer hk og cpu om de kansje må byttes ut.

Lenke til kommentar

ballastix brikkene blir vist veldig varme når du overklokker, har hørt det lønner seg med aktiv kjøling på de.

 

sitter her og lurer på hva jeg skal bestille

 

OCZ 2048MB Dual Channel Gold XTC eller OCZ 2048MB Dual Channel Gold E.L.

 

begge er samsung uccc, men er litt skeptisk til den nye heatsink designen med tanke på at hele baksiden er dekket med termisk tape (skjønner ikke helt hvordan den nye designen skal øke luft tilførselen)

 

Noen som vet hvilken jeg burdte bestille?

Endret av Sandiz
Lenke til kommentar
Er det noen som har fått prøvd disse OCZ 2048MB Dual Channel Performance brikkene. så jo bra ut rimelig ram, forholdsvis nye så kansje ikke mange som har prøvd de ennå.

Edit: fant en side på nettet der de hadde overklokket det til 490MHz DDR med 2,9v med samme timing som standar. Er vel ikke mer å hente

5370799[/snapback]

 

Handla disse nå, og ny kjøler og noen vifter så får vi nu se om kor det går.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...